változó panaszkezelés

2020.01.15. 07:00

Panaszirodát nyitnak a bajai városházán

Eltérnek a panaszkezelés korábbi gyakorlatától a városházán. Két városi cégnél pedig a fejlesztési keretből működtetésre tettek át pénzeket.

Kubatovics Tamás

Az ügyfélszolgálaton kap helyet az új feladatokkal megbízott panasziroda

Forrás: Petőfi Népe

Fotó: Kubatovics Tamás

Panaszirodát hoztak létre a polgármesteri hivatalban, ettől az évtől a lakossági szolgáltató csoport helyett ez a szervezeti egység foglalkozik majd a polgárok észrevételeivel, bejelentéseivel. Erről az utolsó tavalyi ülésén döntött a képviselő-testület. A vita nélkül elfogadott javaslat indoklása szerint az ügyintéző rögzíti a bejelentéseket és azokat az illetékes szervezeti egység vezetőjéhez továbbítja, majd folyamatosan tájékozódik a fejleményekről és az ügyfél megkeresésére tájékoztatja az illetőt.

– Aktívabbá és interaktívabbá szeretnénk tenni a lakossági kezdeményezések, kérések, aggodalmak és felvetések kezelését. A panasziroda a közvetlen bejelentések megtételére nyújt lehetőséget, mindez interneten keresztül is lehetővé válik, ezt szeretnénk követhetővé tenni és a megszületett intézkedésekről folyamatosan tájékoztatást adni – összegezte Hajdú Miklós alpolgármester a kezdeményezés lényegét. Ennek érdekében az önkormányzat oldalán létrehoznak egy erre használandó e-mail-fiókot. Nyirati Klára polgármester szerint a napi munkavégzést teheti zökkenőmentessé és logikusabbá az iroda.

– Szívesen beszélgetek mindenkivel, fogadóórám kedden és csütörtökön 11-től 15 óráig tart, de sokszor ez sem elég az észrevételek, panaszok, ötletek részére. A panasziroda ki tudná szűrni azokat, amelyekre nem feltétlen szükséges reagálnom – indokolta a szervezeti változtatást.

Az is eldőlt a decemberi ülésen, hogy január végéig csak az első negyedévi városi rendezvényekről határoznak. Folyamatban van ugyanis a közművelődési és rendezvényszervezési gyakorlat felülvizsgálata, a második negyedévtől esedékes programokról csak március végéig születik döntés. Időközben az már kiderült, hogy az utóbbi évek évnyitó sátoros eseményét, a februári kolbászfesztivált nem rendezi meg a város.

Az ügyfélszolgálaton kap helyet az új feladatokkal megbízott panasziroda
Fotó: Kubatovics Tamás / Petőfi Népe

Két városi cég számára is lényeges döntések születtek. Tavaly 19 millió forintos éves keretet állapított meg az önkormányzat a Temetkezési Kft. fejlesztési és felújításai feladataira, decemberre kiderült, hogy az összegből 12 milliót nem használt fel a temetőket működtető és szolgáltatásokat végző társaság. Ugyanakkor Burszki Darinka ügyvezető jelezte, hogy a temetők üzemeltetése kapcsán veszteséggel kell számolni. Ezek alapján a képviselő-testület döntött az átcsoportosításról, azaz a megmaradt összegből finanszírozzák majd a nehezen tervezhető bevétellel működő társaságot.

Ugyancsak módosították a Kommunális kft.-vel kötött megállapodást. Eszerint 380 milliós működési támogatás mellett 30 milliós eszközfejlesztéssel kalkulálhatott a társaság 2019-ben, utóbbi keret 60 százalékát használták fel, a további fejlesztéseket pedig átütemezték. Viszont a 11,5 milliós maradványt a működési kiadásokra kívánta átcsoportosítania a cég vezetője, amire rábólintottak a városatyák. Jóváhagyták a képviselők a kft. kölcsönigényét is, EU-támogatású képzési projektek kapcsán 16,5 millió forintot kért és kapott a társaság, mert a benyújtott kifizetési igényét várhatóan csak a következő hónapokban teljesíti az Államkincstár, erre az időszakra kap anyagi segítséget a cég a tulajdonos várostól.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában