Kiskunhalas

2019.10.17. 15:25

Több logisztikusra lesz szükség a vasúti fejlesztést követően

A Belgrád–Budapest vasútvonal fejlesztésének várható gazdasági hatásairól tartott előadást a kiskunhalasi II. Rákóczi Ferenc Katolikus Gimnázium és Szakgimnáziumban Firbás György, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakértője. A szakember szerint Magyarország és azon belül is a dél-alföldi régió számára komoly lehetőségek mutatkoznak a tervezett vasútfejlesztés kapcsán, amely közvetlen kapcsolatot teremt a tengerparti kikötőkkel.

Pozsgai Ákos

A II. Rákóczi Ferenc középiskola diákjai a tervezett nagy vasúti fejlesztés gazdasági hatásairól hallhattak előadást

Forrás: Petőfi Népe

Fotó: Pozsgai Ákos

Firbás György logisztikai szakértő, egyetemi tanár meglehetősen messziről vezette vissza a logisztika tudományát a meglévő írásos emlékek alapján Krisztus születése előtti időkig. Előadásában kiemelte, hogy a világon előállított minden termék 95 százaléka valamilyen formában utazik a tengeren.

– Az EU-s országok közül ötnek, köztük Magyarországnak nincs tengerpartja, ezért a gazdaság számára elengedhetetlen a tengeri kikötők gyors, gazdaságos elérése – fejtette ki a szakember, aki szerint ennek egy fontos módja a vasúti szállítás. Az Európai Unió létrehozta a vasúti árufuvarozási folyosókat, melynek része a Kiskunhalason áthaladó Belg­rád–Budapest vasútvonal is. Rámutatott: Kiskunhalas gazdasági fejlődésének fontos kitörési pontja lehet, egy a város szélén, a tervezett új vasútvonal mellett megvalósuló logisztikai központ kialakítása. A munkaerőképzésben nagy szerep hárul majd később a helyi oktatási intézményekre.

– A II. Rákóczi Ferenc Katolikus Gimnázium és Szakgimnázium szakképzési kínálatában közel tíz éve szerepel a logisztikai és szállítmányozási ügyintéző képzés, amely jó alapot adhat, hogy az iskola bázisintézményként működjön a későbbiekben.

A Kiskunhalason áthaladó vasúti árufuvarozási folyosó és az erre épülő logisztikai központ Magyarország déli elosztóbázisa lehet, amelyen keresztül haladna a dél-alföldi és a dél-dunántúli régió mellett a szerb, a horvát, a szlovén és a román áruforgalom egy része is. A vasútfejlesztés és a logisztikai központ jó esélyt teremthet arra is, hogy a tervezett M9-es autópálya ne kerülje el a térséget, hiszen az ide érkező árumennyiség továbbszállítása szintén jó minőségű úthálózattal valósítható csak meg. A megfelelő infrastruktúra kiépítése után a város több más nagyberuházás célpontja is lehet – mutatott rá a szakember.

A II. Rákóczi Ferenc középiskola diákjai a tervezett nagy vasúti fejlesztés gazdasági hatásairól hallhattak előadást
Fotó: Pozsgai Ákos / Petőfi Népe

A szakértő szerint fontos, hogy a halasi és környékbeli önkormányzatok felkészüljenek a tervezett vasútfejlesztés várható gazdaságnövelő hatására, lehetőségeire, amely hosszú távon európai viszonylatban teheti kiemelt fontosságúvá a térséget.

– Elengedhetetlen, hogy a települések rendelkezzenek konkrét elképzelésekkel, kidolgozott tervekkel, amelyek képesek lesznek megfelelni az ide érkező befektetők elvárásainak úgy a szükséges szakember- és munkaerő biztosítása, mint az egyéb kiszolgáló és bedolgozó kis- és középvállalkozások közreműködése terén – mondta a logisztikai szakember, aki szerint nemcsak a dél-alföldi régió alapvető szükséglete a vasútfejlesztés, hanem nemzetgazdasági szempontból is kiemelt jelentőségű.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!