2019.02.09. 13:11
Díjat nyert a tanulók pályamunkája
A halasi diákok négy éve járják a város és környékének területét szakkörök, illetve táborok alkalmával, hogy felkutassák, megismerjék a térség gazdag élővilággal rendelkező élőhelyeit.
Szabó Patrik, Bata Adrián, Elek Botond és a tanárnő, Elekné Szélpál Ildikó
Fotó: Mester-Horváth Nikolett
A Kiskunhalasi Felsővárosi Általános Iskola két diákja, Szabó Patrik és Bata Adrián, valamint a Szilády Áron Református Gimnázium tanulója, Elek Botond A Fejetéki-mocsár című pályamunkájukban az elmúlt évek tapasztalatait gyűjtötték össze erről a természetvédelmi területről.
„Találd meg, írd le és őrizd meg!” címmel hirdetett pályázatot az Agrárminisztérium Ramsari Egyezmény Magyar Nemzeti Bizottsága és Vadonleső programja a Vizes Élőhelyek Világnapja alkalmából. A pályázó tanulóknak fel kellett keresniük a lakóhelyükön vagy annak közelében található vizes élőhelyet, minél több információt összegyűjteni annak jellegéről, történetéről és fajlistát írni, az ott megfigyelt állat- és növényfajokról. Ezt követően össze kellett állítaniuk egy javaslatcsomagot, amely az adott vizes élőhely
természetközeli állapotának fenntartását, esetleg javítását célozza meg.
A halasi tanulók első helyezést értek el pályázatukkal. Hétfőn, a Szarvason tartott ünnepi rendezvényen az elismeréseket Balczó Bertalan természetvédelemért felelős helyettes államtitkár adta át a diákoknak.
– Városunk egykor vízzel volt körülvéve, ennek a maradványa a Fejetéki-mocsár, ami egyedülálló az alföldi pusztaságban. A fiúknak ezen a területen végzett felfedezéseit és megfigyeléseit mindenképpen szerettem volna egybegyűjteni. A titkos tervem az volt, hogy a négy év munkáját nyomtatott formában átadom nekik év végén, tehát a pályázat nélkül is elkészült volna ez a projekt. Az, hogy a minisztériumban is elismerték a gyerekek munkáját, az hab a tortán – mondta Elekné Szélpál Ildikó, a diákok felsővárosi iskolai felkészítő tanára.
A fiúk gyerekkoruk óta élvezik a természet közelségét, az érdeklődésük már akkor a különböző állatok, növények felfedezése és megfigyelése felé irányult. Ketten közülük középiskolai tanulmányaikat is ezen a területen folytatják.