Peking trójai falova?

2018.10.23. 07:34

Felavatták a világ leghosszabb tengeri hídját

A Hongkongot, Makaót és Csuhajt összekötő tengeri híd forgalmát Hszi Csin-ping kínai elnök nyitotta meg.

An aerial view of the world's longest cross-sea bridge, the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge, under construction in Zhuhai city, south China's Guangdong province, 29 October 2017. The Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge is to be officially open to traffic at 9 a.m. on Oct. 24. The 55-kilometer-long bridge, situated in the Lingdingyang waters of the Pearl River Estuary, will be the world's longest sea bridge. The construction began on Dec. 15, 2009. It will slash the travel time between Hong Kong and Zhuhai from three hours to just 30 minutes, further integrating the cities in the Pearl River Delta.

A világ leghosszabb – 55 kilométeres – tengeri hídját egy, a Gyöngy-folyó deltatorkolatában áthaladó, hosszú kígyózó autópályahíd és két mesterséges sziget között egy 6,7 kilométeres víz alatti alagút alkotja.

A három metropolisz közötti utazási idő így egy órára csökken. Eddig a hongkongi repülőtér és Csuhaj között négy órába telt az út.

A hidat szerdán nyitják meg a forgalom előtt.

„Hivatalosan megnyitom a Hongkong-Csuhaj-Makaó hidat” – jelentette ki a kínai elnök a Csuhajban tartott rövid ünnepségen. Carrie Lam, Hongkong Kína-barát kormányzója megköszönte, hogy a kínai államfő személyesen jelent meg az ünnepségen, és dicsérte a híd „nagyszerűségét”.

A kilenc év alatt elkészült projekt összekapcsolja az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszokat a dél-kínai Kuangtung tartomány fejlődő területével, ezzel egy nagy gazdasági régiót hoz létre a Gyöngy-folyó deltájában.

A hidat úgy tervezték, hogy kibírjon akár óránként 200 kilométeres széllökéseket, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengést és egy akár 300 ezer tonnás hajóval való ütközést is.

Nemcsak az építkezés csúszása, a költségek emelkedése, az építés során bekövetkezett halálesetek és a korrupció miatt érték kritikák a projektet. A hétmilliós lakosú volt brit gyarmaton, Hongkongban

sokan „Peking trójai falovának” nevezték a beruházást,

mivel tartanak a túl erőteljes integrációtól a Kínai Népköztársasággal: szívesebben őriznék meg különleges szerepüket és helyzetüket.

Borítókép: légifelvétel a Hongkong-Csuhaj-Makaó hídról, 2017. október 29-én. Forrás: AFP / yang yaohua / Imaginechina

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!