Nem csak a nagyok játszanak

2019.05.17. 17:59

Mi kell a sikeres online álláskereséshez?

Hiszen természetesen már régen az interneté a fő szerep: a munkáltatók digitális megoldásokkal vadásszák a legkiválóbb munkaerőt.

Az online álláskeresés folyamata drasztikusan lerövidült és átalakult:

manapság már nem elég néhány jól célzott hirdetés,

ahhoz, hogy a cégek megtalálják a legkiválóbb munkaerőt, ennél sokkal kifinomultabb megoldásokra van szükség. A legújabb digitális toborzási és kiválasztási megoldásokba a világ legnagyobb munkáltatói és márkaépítési konferenciáján, a World Employer Branding Day-en engedtek bepillantást a terület szakértői a Világgazdaságnak.

A digitalizáció ma már a munkáltatói márkaépítést, azaz az úgynevezett employer brandinget is forradalmasítja.

Egyrészt rengeteg online platformon ellenőrizhető az, hogy egy vállalatnál milyen dolgozni, gondoljunk a Google- vagy a Facebook-értékelésekre, blogokra, nyilvános kommentekre.

A jelentkezés folyamata a legtöbb nagyvállalatnál már évek óta digitális, és egyre több helyen vezetnek be online eszközöket a kiválasztási szakaszban is, például

videóinterjúkkal vagy chatbotokkal próbálják egyszerűsíteni a felvételi folyamatokat,

amelyekkel nemcsak energiát, hanem időt és pénzt is spórolnak.

A legkiválóbb tehetségekért egyre ádázabb a küzdelem a munkaerőpiacon – egyes iparágakban, például az IT-ben ez fokozottan igaz –, ezért azok a munkáltatók kerülnek versenyelőnybe, akik a digitális eszközöket is a maguk hasznára tudják fordítani.

Bárki számára elérhetőek

Ne gondoljuk azt, hogy csupán a nagy cégek engedhetik meg maguknak, hogy digitális eszközöket használjanak a toborzási, kiválasztási folyamataikban. Ma már számos digitális eszköz elérhető minimális anyagi befektetéssel: pár dolláros applikációkkal is lehet monitorozni a jelöltek és a dolgozók elégedettségét, és mérhető üzleti eredményeket lehet elérni.

Ez lehetőséget teremt minden munkaadónak az úgynevezett jelöltélmény fejlesztésére: a munkáltatói márkaépítés digitális eszközei már nemcsak a globális multik számára elérhetők, noha tény, hogy a legtöbb esetben ők azok, akik először kezdik el használni ezeket a megoldásokat. Így van ez hazánkban is.

Az évek óta jelen lévő munkaerőhiány miatt a magyar cégek rákényszerültek arra, hogy gyorsan implementálják a világ élvonalában már bevált megoldásokat és néhányan már nemzetközi mércével mérve is a legjobbak közé tartoznak.

A cégek már egészen kifinomult eszközöket is be tudnak vetni a legkiválóbb munkaerő megtalálására és megtartására: a célzott és adatelemzéssel támogatott közösségi média hirdetésektől kezdve, a chatbot fejlesztéseken át a vizuális történetmesélést alkalmazó pozícióleírásokig igen széles az eszköztáruk.

Mi az a személyre szabott jelöltélmény?

A TMP Worldwide által üzemeltetett digitális karrier platformokon 300 millió feletti látogató digitális viselkedését elemezték ki, és globálisan 1 millió pozíció betöltésének digitális folyamatát nézték végig – osztotta meg a lisszaboni World Employer Branding Day-en a résztvevőkkel Steven Ehrlich, a TMP Worldwide elnökhelyettese. Az álláskeresők globális viselkedését elemző kutatás megmutatta, hogy

pár évvel ezelőtt a jelentkezők átlagosan hat kattintásból jutottak el a Google kereséstől a vágyott állás jelentkezési gombjáig.

A szakértők arra számítottak, hogy az évek során ez rövidülni fog, és a keresőmotorok miatt a közvetítő szerepét betöltő karrieroldalak forgalma csökken: a jelentkezők átugorják őket és a keresőből egyből az álláshirdetés oldalára jutnak.

A kutatás bebizonyította, hogy ez csak részben történt így:

a folyamat négy kattintásra rövidült, vagyis az álláskeresők sokkal hatékonyabban találják meg azt, amit keresnek,

ugyanakkor viszont

ahhoz, hogy ez a négy lépés megvalósulhasson, korábban átlagosan 13 interakciónak kellett létrejönnie a márka és az álláskereső között.

Ilyen interakció lehetett például

  • a cégek közösségi média oldalai (különösen a LinkedIn, a Facebook és a Z generációs célcsoportnál az Instagram),
  • a vállalat szakembereinek blogbejegyzései, glassdoor értékelések, vállalati szakmai események, rendezvények, vagy
  • az ott dolgozó ismerősök digitális lábnyoma, véleménye.
  • Borítókép: Shutterstock

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!