A színvonal elmaradt

Barta Zsolt

A minap tett közzé egy érdekes elemzést a Világgazdaság nevű testvérlapunk Magánorvoshoz jár a fél ország, de kórházba még államiba megyünk címmel. Ebben a szerző leírja, hogy egy felmérés alapján a válaszolók leginkább a fogászati, nőorvosi szolgáltatásokat veszik igénybe. Sajnos egyet kell értenem a cikk szerzőjével, mivel magam is több alkalommal jártam magán fogászati kezelésekre. 

fogorvos, doktor, magán orvos
Fotó: shutterstock.com / illusztráció

Történt ugyanis decemberben, hogy az egyik fogam letört. Elmentem az állami körzeti fogorvoshoz, aki két dimenziós röntgent készíttetett, majd azt mondta, hogy a fog visszaépítésére nincs lehetőség a hazai állami szolgáltatás keretei között. Megoldásként két dolgot javasolt: vagy most kihúzza a sérült fogamat, vagy egy magánszolgáltató ellátását vegyem igénybe. Ez utóbbihoz folyamodtam. Egy kedves doktornőhöz kerültem, aki annyit kérdezett, hogy két- vagy háromdimenziós röntgen felvételt kérek. Annyit válaszoltam, hogy hova kell menni, és mikor hozzam a képet. A szomszéd helyiségbe, és rögtön jöjjön vissza, mondta a gyógyító. Amikor visszamentem, azonnal javasolt egy gyógyítási menetrendet, ezt elküldte e-mailen megjelölve a kezelés díjait tételenként. Hatjegyű szám lett a több alkalmat magába foglaló munka ára, de rendbe tette az egész fogsoromat a doktornő. 

Nem kellett fogat húzni, hanem a letört részt építette vissza. Ahogy elvártam volna az állami szolgáltatótól. A doktornő  megjegyezte, hogy legközelebb a ropogós falatokat inkább kerüljem. Bár a kezelés ára nem volt olcsó, de nem is a pénzkiadás fájt a leginkább, hanem az, hogy évtizedeken át fizettem a tb-t és de az állami ellátás engemet érintő színvonala megmaradt az előző évezredben.