Vélem-én

2016.12.10. 10:55

Körbe-körbe

A hét kétségkívül legjelentősebb eseménye a megyében a kecskeméti északi elkerülő út hiányzó, 3,3 kilométeres szakaszának alapkőletétele volt.

Mihályka Gyula

A beruházás 2018 végére készül el és ezzel teljessé válik a 33 kilométeres körgyűrű. A hírre sokan felkapták a fejüket, hogy mikor épült itt közel 30 kilométernyi elkerülő szakasz. Mielőtt valami kínai csodára gondolna bárki is, sietve le kell szögezni: ebben a 33 kilométerben benne van az északi elkerülő idén átadott első szakasza mellett az M5-ös autópálya és az 54-es főút egy-egy szakasza is, továbbá a több mint húsz éve megépült déli elkerülő. De a lényegen ez mit sem változtat: Kecskemét teljes egészében mentesül majd az átmenő teherforgalom ártalmaitól.
Az átmenő személyautó forgalommal némileg más a helyzet. Pontosan az miatt, mert a fizetős M5-ös autópálya része az elkerülő útnak. Ha valaki évente csak néhány alkalommal megy Cegléd-Nagykőrös felől teszem azt Szabadszállásra vagy Soltra a rokonokhoz disznóvágásba, névnapba vagy keresztelőre, az nem fogja megvenni a Bács-Kiskun megyei matricát azért, hogy pár kilométert autózzon a sztrádán, inkább keresztül vág Kecskeméten.

Ugyanez a helyzet, ha egy család például Békéscsaba irányából évente egyszer megy Dunaföldvár felé a Balatonra, szintén nem megy rá a pályára Kecskeméten a déli felhajtón, hanem toronyiránt átjön a városon. A körgyűrűk fizetőssé tétele Kecskemétet tehát nem érintette jól, és állítólag a hírös város ezen problémájának orvoslása a párizsi klímaegyezménybe sem került bele. De nem akarok a kákán is csomót keresni, nagyobb baja soha ne legyen egy városnak a világon.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában