Vélem-én

2015.04.13. 06:41

A helyzet nem egyszerű

Illik mondani, hogy az ember utálja a tévéreklámot. A többség számára azonban az élet nem kívánságműsor, sokkal inkább költséges és izzadtságos időtöltés.

Kubatovics Tamás

Ennek teljesítésében pedig segíthetnek a hirdetések, reklámok. Azok kikerülésére – főleg televíziózás közben – kevés az esélyünk.
Néha szórakozásnak sem utolsó dolog böngészni a hirdetéseket, vagy azokat a nyomdaipari termékeket, amelyek kizárólag reklámokból állnak.

Megjegyzem: gyakran a közéletinek tűnő, illetve annak álcázott lapok, műsorok sem különböznek ezektől. Olykor kommunikációnak becézett füllentésekkel és ócska propagandával töltik meg az üresen nem hagyható helyeket. Szinte már észre sem vesszük, hogy megszakad a sportközvetítés, kereskedelmi szünet egyaránt tagol vitákat és szerelmes vallomásokat.
Állítólag a reklámra elkötött pénz nagyobb hányada ablakon kidobott. Csakhogy azt senki sem tudja megmondani, hogy melyik rész a fölösleges.

Ezért: reklámra költeni kötelező. Mi, egyszerű fogyasztók pedig magunkba szívjuk a szlogeneket, mondatokat. Az üzenetet, ami bennünk hasznosul. Megismerjük a legjobb kenőcsöt, pirulát, a csodálatos hitelkiváltó hitel kiváltását, magunknak akarjuk a legjobb kütyüt és csomagot. Meg mindent, ami megvásárolható. Aztán józanabb pillanatunkban megállapítjuk: a reklám virulensebb Leninnél, valóban élt, él és élni fog.

Mit kezdjünk hát a reklámmal? Helyzetünk hasonlít egy aranyér- problémákkal küszködő, derékfájdalmai miatt nehezen mozduló, gyakran köhögési rohamokkal kínzott emberéhez, akire rátör a hasmenés. Vele együtt vallhatjuk: ennek a helyzetnek nincs igazán jó megoldása.

Ezek is érdekelhetik