2007.04.14. 16:09
Hatalmas füstfelhő Kecskemét egén
Füstfelhőbe borult Kecskemét ma, szombaton. De a füstöt nem tűz, hanem gáz (annak is lábbal való erőteljes benyomása), és kifarolásra irányuló kormánytekerő mozdulatok okozták.
A kecskeméti gokartpályán rendezték meg a 2007-es Magyar Drift Bajnokság első futamát, ahol kezdő, haladó és profi drifterek próbálhatták ki magukat. Éles kanyarokban és éles helyzetekben.
Pörögtek a gumik, égbe szökött a füst és az adrenalinszint. A közönség izgalmas produkciókat láthatott. Ám a szervezők még ennél is tovább mentek: akinek ez nem volt elég, beülhetett a drift-taxiba, és az anyósülésen nyomhatott két kört.
Figyelem! Senkinek nem javallott, hogy egy ilyen verseny után kedvet kapjon a kecskeméti utakon való farolgatásra! Elsősorban azért, mert veszélyes autósra és gyalogosra, másrészt meg olyan áldatlan állapotban vannak városunk (és környékének) útjai, hogy már egy életlen kanyar is tönkrevághatja guminkat.
De mi az a drift?
A drift őrület gyökerét, mint a legtöbb első látásra őrültségnek ható dolgot, ezt is Japánban találhatjuk meg. Az 1960-as években itt rendezték meg először az akkoriban divatos, úgynevezett "touge" (ejtsd ahogy akarod) illegális hegyi versenyeket. A touge versenyzők vagy más nevükön a "Rolling Zoku"-k egyetlen célja, hogy minél rövidebb idő alatt teljesítsék a hegyi út két kijelölt pontja közötti távot. Néhányan közülük a jobb idő kedvéért a rallye-ból ellesett kanyarvételi technikákat alkalmazták, ebből nőtte ki magát később a drift. A sportág maga nagyon hasonló a rallye-hoz, azonban itt nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon. Ahhoz, hogy a csúszást minél tovább fenntartsuk, tökéletes kormányzásra és gázpedálkezelésre van szükség. A drift tehát kifejezetten a hátsó kerekes autók és azok pilótáinak művészete.(www.drifter.hu)
(www.drifter.hu)
-->