hirdetés

2019.05.03. 00:00

Milyen kihívások viszik előre a vállalkozást?

A Bács -Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara munkaerővel kapcsolatos ingyenes workshopot rendezett a közelmúltban. Az előadók a generációk közti különbségekről, a munkáltatói márkaépítésről, a munkavállalói élményről, az atipikus foglalkoztatás lehetőségeiről és az etikus vállalkozási tevékenységről is beszéltek.

Barta Zsolt

Forró Tamás élvezetes, lendületes előadást tartott, elemezve a generációk kérdéskörét

Az előadók közül Puskás Hajnalka, a Család és KarrierPONT szakmai vezetője, a rendezvény egyik előadója szerint felértékelődött a munka és magánélet egyensúlya. Sokan azért szorulnak ki a munka világából, mert nem tudják összeegyeztetni a családi kötelezettségeiket a munkahelyi elvárásokkal. Mindeközben a vállalkozások munkaerőhiánnyal néznek szembe számos szakterületen és térségben. Tőle vette át a szót Forró Tamás. Az alkalmazott magatartás-tudomány kutató egy érdekes elemzés keretében definiálta a társadalom különböző korosztályait. Az 1940 előtt születettek a Veteránok, az 1940–60 közöttiek a Baby boom gyermekei, az 1965–1980–as korosztály az X generáció, az 1981–1994 közöttiek az Y generáció, a Z generáció 1995–2010. közöttiek, míg az utóbbi 10 év szülöttei az Alfa generációhoz tartoznak. Előadásában hangsúlyozta: legyen vonzó a munkakörnyezet, a projekt és a munkatársi közösség, vagy éppen legyen adott a home office lehetőség. Ez utóbbi az Y és Z generációhoz tartozó alkalmazottnak motiváló, a vállalkozásvezetőnek pedig számszerűsíthetően előnyös. A generációk egymáshoz való viszonyulása és a munkához való hozzáállása a cégek legfőbb kihívása, hangsúlyozta az előadó.

Pistyur Veronika televíziós műsorvezető, a rendezvény egyik előadója A fehér 50 árnyalata címmel a vállalható vállalkozás lehetőségeiről tartott előadást. Mint mondta, sokan vállalkoznak tudatosan és tisztán, és a fehéren működő cégeknek nemzetközi statisztikák szerint is lényegesen jobbak a mutatószámaik. Fontos, hogy a kettős gondolkodás helyett inkább az értékteremtésre irányuljon a sok energia és kapacitás, hiszen életünk zömét munkával töltjük, és nem mindegy, hogyan.

Forró Tamás élvezetes, lendületes előadást tartott, elemezve a generációk kérdéskörét

Kiemelte: úgy vállalkozzunk, amilyen országban szeretnénk élni. Előadásában hangsúlyozta: a tisztességes vállalkozók kétszer olyan súlyos problémának tekintik azt, hogy sokan tisztességtelenül vállalkoznak, mint az adófizetés kérdését. Az Y generáció tagjai 60 százalékban az etikus cégek termékeit és szolgáltatásait választják.

Az előadó azt is megjegyezte, hogy a Standard & Poor’s nemzetközi hitelminősítő négy osztályzattal magasabb minősítést adna Magyarországnak, ha a gazdaságát Ausztria szintjére fehérítené ki.

Műhelymunka kis csoportokban

A szakmai előadások után műhelymunkával folytatódott a program. Arra keresték a válaszokat a résztvevők, miként egyeztethető a munka és a magánélet, ha a nők foglalkoztatásáról van szó? Erről az IFKA Kft. szervezetfejlesztőjével, Kulhanek Mónikával beszélgethettek a résztvevők. Generációs kihívásokkal gyakran szembesülünk a munkahelyen, de a családban is. Mi a teendő? Ezzel kapcsolatban Puskás Hajnalka, a Család és KarrierPONT szakmai vezetője adott útmutatást. Miért és mikor érdemes a rugalmas foglalkoztatást szorgalmazni? Az eligazodást az atipikus munkavégzésről szóló kézikönyvön keresztül mutatta meg az egyik szerző, Svéda Dóra, a Coachingcentrum Kft. alapítója. Valódi kihívás a munkáltatónak, ha szenvedélybetegeket akar foglalkoztatni. E témában Molnár Ferenc, a RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálat vezetője irányította a diskurzust.

Címkék#hirdetés

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában