szponzorált tartalom

2018.04.19. 12:17

Hol tart a hazai kkv-szektor?

A Ready Business Index bevezetésével tükröt szeretnénk tartani a hazai kis-és középvállalatok elé, hogy segítsük őket az első lépés megtételében a digitalizáció felé – hangsúlyozta Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese, a digitális fejlettséget mutató index bevezetését bejelentő sajtótájékoztatón.

Fókuszban a digitalizáció a Vodafone-nál

Annak ellenére, hogy a hazai kkv-szektor számára a digitális technológiák integrációja jelenthetné a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozás esetében pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást. A Vodafone Magyarország, a KPMG és a Bell Research egyaránt jelentős fejlődésre számít ezen a területen a következő években – hangzott el a sajtótájékoztatón.

– Az eddigi felmérések alapján a kkv-k számára az első lépés megtétele a legnehezebb – mondta el lapunknak a vezérigazgató helyettes. – Ezért tartottuk fontosnak a Vodafone által már más országokban is bevezetett Ready Business Index online kérdőív magyarországi elindítását. A kérdőív ingyenes kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, megtudhatják, min érdemes változtatniuk ahhoz, hogy javítsanak működésükön, sőt, szakértői javaslatot kaphatnak az átalakuláshoz – emelte ki. Az index a jövőben meghatározott időközönként tájékoztatást ad a szektor digitális fejlődéséről – tette hozzá.

A Ready Business Index bevezetése előtt végzett kutatásokból kiderült, hogy a megkérdezett kis- és középvállalkozásoknak vállalkozók csupán 26 százaléka tartotta fontosnak az új technológiákra való nyitottságot, s mintegy harmaduk nem rendelkezik sem weboldallal, sem közösségi média felülettel. A hazai kkv-k jelentős része a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van.

– A kkv-k digitális fejlesztési hajlandóságának alacsony szintje már csak azért is meglepő, mert a 90-es években élen jártak a mobiltelefonok megvásárlásában, s a hazai telekommunikációs fejlődés tulajdonképpen tőlük indult el. Az RBI bevezetésével a Vodafone célja, hogy szakértői segítséget nyújtson ügyfelei számára, hozzájárulva a digitális fejlődésükhöz – emelte ki Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese.

Címkék#hirdetés

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában