2022.09.28. 08:10
5 tipp, ami segít dönteni: online vagy személyes konferencia a nyerő?
Még nem sikerült eldöntened, hogy online vagy offline rendezvénnyel arathatnál-e nagyobb sikert? Ne aggódj, hiszen alábbi cikkünkben 5 olyan tippet ismerhetsz meg, amelyek láttán máris könnyebben hozhatsz helyes döntést. Tarts velünk, mutatjuk mire érdemes figyelned!
1. Döntsd el, mennyire számít a környezetbarát lebonyolítás!
Napjainkban a környezetbarát szempontok és a fenntarthatóság fontosabb szerepet játszik, mint valaha. Ha a célközönségedet kifejezetten környezetbarát emberek alkotják, akkor érdemesebb az online konferencia mellett letenni a voksot. Azonban ha nem a környezettudatos vagy egészséges életmód a konferenciád központi témája, abban az esetben egy offline esemény lebonyolítása jelentheti a megoldást.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden offline rendezvény energiapazarló és környezetromboló, hiszen egy személyes konferencián is rengeteget tehetsz a környezetvédelem érdekében. Ennek érdekében igyekezz a logisztikát minél kevesebb teherautó bevonásával megszervezni, illetve mellőzd a feleslegesen áramot fogyasztó, de látványos technikai eszközök használatát.
2. Mérd fel a személyes vagy online részvételre való igényeket!
Vannak, akik szívesen utaznak akár több száz kilométert is egy rendezvény helyszínére, és vannak, akik inkább csak otthonról vesznek részt előszeretettel a különböző konferenciákon. Kérdőívek segítségével és a célközönséged alapos feltérképezésével pontosan kiderítheted, hogy a potenciális résztvevők melyik irányba hajlanak inkább.
Érdemes egy gyorsan kitölthető kérdőívet készítened, amelyet a közösségi média csoportokban és ismerőseid körében is megoszthatsz. Amennyiben nem szeretnél kockáztatni, abban az esetben célszerűbb online konferencia lebonyolítása mellett dönteni, hiszen így az ország vagy akár a világ minden tájáról fogadhatod az érdeklődőket.
3. Gondold végig a formalitás fontosságát!
Kapcsolatépítő, üzleti konferenciáknál a személyes részvétel nagyobb sikert hozhat, hiszen minden résztvevő testközelben beszélgethet egymással a szünetekben, így sokkal jobb első benyomást alakíthatnak ki önmagukról. Azonban egy táplálkozási tanácsadással vagy fitnesszel foglalkozó rendezvény ugyanolyan remekül működhet a virtuális térben is.
4. Készíts költségvetést mindkét eshetőségre!
Habár egy online és egy offline konferencia színvonalának is csak az anyagiak szabhatnak gátat, de az internetes rendezvények alapvetően olcsóbban lebonyolíthatók, mint a személyes részvételt igénylő események. Online konferenciánál nem kell helyszínt bérelned, nincs szükség székek és egyéb bútorok szállítására, illetve ételt és italt sem kell biztosítanod a résztvevők számára.
5. Kérd profi konferenciaszervező csapat segítségét!
Ha biztosra szeretnél menni, kérd szakértők segítségét, akik már számtalan offline és online esemény megszervezésével a hátuk mögött pontosan meg tudják mondani, hogy számodra melyik lenne az ideális választás. Ráadásul a szervezést A-tól Z-ig le is bonyolítják, így biztos lehetsz abban, hogy a programok és a technikai eszközök terén is magas színvonalat fogsz nyújtani a célközönséged számára.
Egy szakértői csapat először is alaposan felméri a konferenciával kapcsolatos céljaid és igényeid, majd pontos árajánlatot készít. A rendezvényszervezőkkel mindent közösen, részletesen kidolgozhatsz, hogy valóban a közönségedre szabott, értékes és szórakoztató rendezvényt tarthass. Sőt, még jelentős összeget
is spórolhatsz, hiszen a rendezvényszervezők már kiforrott, megbízható kapcsolatokkal rendelkeznek, ezért kedvezményes áron bérelhetnek helyszínt, bútorokat és berendezéseket, ráadásul nem is neked kell hívogatnod a különböző beszállítókat.
A fenti 5 tipp segítségével már sokkal közelebb állhatsz a helyes döntés meghozatalához. Amíg az online konferenciák költséghatékonyabbak és környezetbarátabbak, addig az offline konferenciák a formalitások és a személyes részvétel nyújtotta érzés miatt lehetnek kedvezőbbek. Dönts bárhogyan is, a siker mindig a szervezés minőségén múlik, ezért tervezz meg mindent lépésről lépésre. Készíts pontos költségvetést, és írj részletes forgatókönyvet az esemény menetével kapcsolatban, hogy a konferenciád végén minden résztvevő elégedetten csettinthessen!