egyeztetés nélkül

2020.04.28. 18:34

Példátlan döntés meghozatalára készül Karácsony Gergely

A Budapest fejlesztési Központ javaslatot tett a közterületek újrafelosztására.

A kampányában ígért társadalmi egyeztetés és nyilvános hatástanulmányok nélkül vezetne be sebességkorlátozást Budapesten Karácsony Gergely főpolgármester a Fidesz szerint – írja a Magyar Nemzet.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a kerékpáros-autós konfliktusok és a balesetveszélyes helyzetek kiküszöbölésében nagyon fontos, hogy a közterületek fizikai átalakításával jobban belátható, a gépjárművek sebességének csökkentésére ösztönző terek jöjjenek létre.

Példátlan döntés meghozatalára készül Karácsony Gergely főpolgármester.

A járványügyi vészhelyzet és annak gazdasági hatásainak kezelése helyett a Fővárosi Közgyűlés összehívása nélkül elfogadni tervez egy általános sebességkorlátozásról szóló javaslatot.

Ennek értelmében kidolgoztatná és 2021-től bevezetné a 70 kilométer per órás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30-as sebességhatár lenne a legnagyobb megengedett sebesség – fogalmazott tegnapi közleményében Láng Zsolt.

A Fővárosi Közgyűlés Fidesz-KDNP frakciójának vezetője arra kéri a főpolgármestert, hogy

mutassa be a döntésének racionalitását, a rendelkezésére álló hatástanulmányokat és szakértői állásfoglalásokat, az intézkedések várható eredményét.

A kormánypárti politikus emlékeztetett: Karácsony Gergely a kampányában sokszor megígérte, hogy párbeszédet folytat majd a lakossággal Budapest aktuális kérdéseiről és kikéri a véleményüket konkrét projektek esetében. „Ha Karácsony Gergelynek valóban fontos a részvételiség, itt az idő, hogy megkérdezze a budapestieket, ők valójában mit szeretnének.

Arra kérjük a főpolgármestert, hogy vegye komolyan a kérdést és az intézkedéscsomag elfogadása előtt tegye lehetővé a budapestiek számára, hogy véleményt nyilváníthassanak a mindennapi életüket ilyen jelentősen befolyásoló ügyben” – fogalmazott Láng Zsolt.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek kifejtette: a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása a fővárosban elsősorban a Fővárosi Önkormányzat, illetve a BKK mint közlekedésszervező intézkedéseitől függ.

A BFK részéről is fontosnak tartjuk a kerékpározás feltételeinek javítását, ezért is kezdeményeztük a közterületek újraosztását a koronavírus-járvány nyomán átalakult közlekedési szokásokra és igényekre reflektálva.

A szelíd, fenntartható közlekedési módok – a kerékpározás mellett a gyaloglás és a különféle mikromobilitási eszközök használatának – ösztönzését stratégiai szinten és a konkrét beruházások előkészítése során is érvényesítjük – mondta Vitézy Dávid.

Hozzátette: igen lényegesnek tartják a fővárost átszövő, a főútvonalak mentén kényelmes, biztonságos, közvetlen nyomvonalú összeköttetést biztosító kerékpáros főhálózat kiépítését, ami nemcsak a gyakorlott kerékpárosok, hanem az utcai használattal még csak ismerkedő kezdő bringások vagy családok számára is vonzó lehet.

Vitézy szerint egy ekkora városban

a fizikai adottságoknál fogva nem reális a kerékpáros forgalom és a gépjárműforgalom általános elkülönítése, a közlekedés résztvevőinek sok esetben közös térben kell mozogniuk.

A konfliktusok és a balesetveszélyes helyzetek kiküszöbölésében az erősebb félre, vagyis az autóvezetőre nagyobb felelősség hárul.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a közterületek fizikai átalakításával jobban belátható, a gépjárművek sebességének csökkentésére ösztönző terek jöjjenek létre, ahol a közlekedők partnerként tudnak együttműködni.

Időszerű, hogy a Fővárosi Önkormányzat is elkötelezze magát a világ számos nagyvárosában már bizonyítottan eredményes „Vision Zero” politika mellett, ami a halálos közúti balesetek számának nullára csökkentését célozza és ezáltal érvényesítse azt az elvet a forgalmi rendek kialakításában, hogy az „erősebbnek kell vigyáznia a gyengébbre”, tehát az autósoknak a sérülékenyebb közlekedőkre – hívta fel a figyelmet a szakember.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában