bővülésre számítanak

2018.10.20. 09:24

Remekül fut a Netflix szekere

Átláthatóbb működést, új filmsorozatokat és emelkedő profitot ígér a Netflix, amely a várakozásokat jócskán felülmúló adatokat tett közzé harmadik negyedéves gyorsjelentésében.

Forrás: AFP

Fotó: John MACDOUGALL

Csupa jó hírrel szolgált harmadik negyedévéről a Netflix. A világ legnagyobb fizetős videoszolgáltatója hétmillióval 137 milliósra tudta növelni előfizetőinek számát – olvasható a Világgazdaság oldalán.

A piaci telítődés jeleit mutató Egyesült Államokban 1,1, nemzetközi téren pedig 5,9 millióval több fizető ügyfelet tudtak megnyerni maguknak. A piaci konszenzus 674 ezer amerikai és 4,5 millió határon túli előfizetőről szólt.

A folyó negyedévben a Netflix 1,8, illetve 7,6 milliós pluszt remél előfizetői körében.

A tisztánlátás elősegítésére és a túlfűtött várakozások leszerelésére a vállalat úgy döntött, hogy az árfolyam mozgatásában kulcsfontosságú adatot szűrten adja közre a következő negyedévtől.

A változtatás lényege, hogy a Netflix ingyenes, 30 napos próbaverziójára regisztráló nézőket figyelmen kívül hagyják a számításokban, közülük csak azok jelennek meg a záróadatban, akik az egy hónap leteltével valódi előfizetőkké válnak.

A próbaidősök száma erősen torzította a statisztikát.

Az átláthatóságot szolgálja, hogy a költségek elszámolásánál is változtatnak: az általános és adminisztratív kiadásokat, illetve a tartalomgyártáshoz kötődő költségeket elhatárolják egymástól, így a befektető valós képet kaphat majd arról, hányan és mennyi pénzért működtetik a streamszolgáltatót, vesznek részt a produkciós tevékenységben. Márpedig minél kisebb a vízfej, annál hatékonyabb a cég üzemeltetése.

A tartalomgyártásra, azaz a saját filmek, sorozatok és show-műsorok készítésére irdatlan összeget, nyolcmilliárd dollárt költenek az idén,

sőt, a Moody’s már kilencmilliárdos összegről tud. A negyedévben 676 órányi saját műsort gyártottak le, majd másfélszeresét az egy évvel korábbinak. A nézőszám mellett ez a másik kiemelten kezelt terület, mivel az online videoszolgáltatások piacán vége felé közeledik a közösködés, és minden szolgáltatónak döntően a saját tartalmára támaszkodva kell összeállítania a kínálatát.

A Walt Disney jövőre saját, új alapítású szolgáltatójához viszi a filmjeit,

az AT&T és a Time Warner egyesülésével vélhetően utóbbi filmjei sem lesznek másutt hozzáférhetők.

Erősíteni akar a Walmart is, amely a Vudu nevű streamszolgáltatója felfuttatását tervezi.

Meg kell még említeni a viharos gyorsasággal feljövő Amazont is, ahol a pénz nem számít, ha ígéretes fejlesztésekről van szó. Ahogy a Netflixnél sem.

Borítókép: Reed Hastings a Netflix vezérigazgatója 2017. március 1-én

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!