Kultúra

2010.02.14. 22:04

Két ház, két feleség, két élet

Szombaton este debütált a Kalocsai Színház színpadán Ray Cooney Páratlan Páros című bohózata.

Szűcs Brigitta Z.

A félreértéses szituációkon alapuló, Dobos Judit rendezte darab, a komédiák klasszikus tárházából építkezik. A sztori szerint John Smith (Kárász Zénó, a Família Kft. egykori Ádámja) alapvetően egy unalmas életet élő taxisofőr. Egy autóval, két házzal, két feleséggel és két élettel, egymástól körülbelül 10 percnyi autóútra Londonban.

Mr. Smith munkaidő-beosztása és kis előjegyzéses naptárja, melyben elképesztő rövidítéseket alkalmaz FNB (Fél Nap Barbarával), vagy az ENHB (Egész Napos Hancúr Barbarával) lehetővé teszi, hogy éveken át ügyesen menedzselje ezt a helyzetet, ám egyszercsak beüt a krach. John belekeveredik egy utcai csetepatéba, ahol könnyebben megsérül. Lányos zavarában a kórházban az egyik, a rendőrségen a másik címét diktálja be. Időközben azonban mindkét aggódó feleség, Mary (Klingler Kata) és Barbara (Mádi Piroska), kerestetni kezdi saját-közös férjét és elszabadul a pokol.

Mr. Smith közben beavatja a nagydumás szomszédját Stanley Curtist (Juhász Illés) a bonyolódó eseményfűzérbe, mely a bigámista Smith végtelen hazugságdömpingjévé gömbölyödik.

A két kerület két felügyelője (Csík Csaba és Krizsik Alfonz) is próbálja felgöngyölni a szálakat, amolyan bohózati féldilettáns stílusban.
A szálak azonban egyre kuszábbak lesznek, minthogy a két főkolompos a jelenetek forgatagában egyre elképesztőbb ad hoc ötletekkel próbálja leplezni a helyzetet. Nincs könnyű dolguk, nehéz elképzelni, hogy milyen mese kell ahhoz, hogy két teljesen különálló életet úgy mossunk össze, hogy a két élet szereplői koherens egynek lássák azokat. És akkor még nem is beszéltünk a képbe belépő, folyton "újvendégező" kicsit meleg Bobby Franklinről (Pável Miklós).[caption id="" align="alignleft" width="334"] Klingler Kata, a darab Mary-je a Barbarát játszó Mádi Piroskával, a kétlaki John Smith-en azaz Kárász Zénón vezeti le a feszültséget
[/caption]

Ray Cooney arra az örök érvényű szabálya építette a történetet, hogy az igazság sokszor ugyanolyan irreális, mint a hazugság. Nem mond erkölcsi ítéletet, nem kritizál bírói magaslatból, csak úgy igazítja az események egymásutániságát, hogy a közönség jól szórakozzon.

Címkék#kalocsa

Ezek is érdekelhetik