Közélet

2011.09.20. 17:14

Hová lett a visszajáró pénz?

Miért nincs a helyközi buszjáraton a sofőrnél váltópénz? – kérdezi ballószögi olvasónk. Gyermeke 90 százalékos kedvezményre jogosult, így 25 forintot kellett volna fizetnie a menetjegyért. Kétszázassal fizetett, nem kapott visszajárót.

Popovics Zsuzsanna

„Ballószögről Kadafalvára utazott gyermekem a kora reggeli járattal. Az autóbuszvezető nem adott visszajárót, amit azzal indokolt, hogy nem köteles pénzt váltani. Gyakran utazom magam is, helyközi járaton ilyet még sosem tapasztaltam” – írta a panaszos levelében.

– Az utasnak a beszálláskor (felszálláskor) kell az utazási igazolványt ellenőrzésre felmutatni, kezelni, vagy az azzal nem rendelkező utas részére az autóbuszvezetőnek (jegykezelőnek) kell az utazási igazolványt kiszolgáltatni és a menetdíjat beszedni – idézi a vonatkozó előírást Bimbóné Bálint Ildikó, a Kunság Volán termelési igazgatója. – Az autóbuszvezetők pénzváltásra és nagyobb címletű pénzből visszaadásra nem kötelesek. Amikor az utas nem tud megfelelő címlettel fizetni, akkor az autóbuszvezető „Elismervényt” állít ki az utas részére a többletként átadott összegről.

Ebben az estben az utazás tartama alatt meg kell kísérelni a pénz felváltását. Ha a többletként összeg visszaadható, akkor azzal egyidejűleg az elismervényt vissza kell vonni, ha pedig az utas leszállásáig ez nem lehetséges, akkor az utas személyi adatait (név, lakcím) fel kell jegyezni, és az elismervény alapján a VOLÁN az utas részére postai úton, a postaköltség levonásával visszatéríti a fennmaradó összeget.
Hasonló eset elkerülése érdekében az utasnak is jogában áll kérni az autóbuszvezetőt a fentiek betartására – fűzte hozzá az illetékes.

Popovics Zsuzsanna -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!