2011.02.13. 21:59
Szerethető iskolát akarnak
Milyen a református iskola? Fülöpházán keresik most erre a választ, ugyanis a református egyház gondoskodásával ősztől újra lesz tanítás az alma materban.
A református szellemben újjászülető fülöpházi iskola pedadógiai programjáról tanácskoztak a hét végén egyházi személyiségek és pedagógus szaktekintélyek. A kérdés ugyanis az: hogyan lehetséges működtetni iskolát a református hagyományrendszerben úgy, hogy az intézmény szakmailag is teljesíti a mai kor követelményeit?
- Fülöpházi iskolánk tekintetében az a törekvésünk, hogy egyfelől szemléletében és módszertanában minél többet jelenítsen meg a református iskolák évszázadok próbáit kiálló értékvilágából, másfelől a mai kor kihívásaira mai válaszokat adjon. Az a jó iskola, amely szerethető, ezért a tanulásban örömöt hozó pedagógiai módszereket kell alkalmazni. Mit jelent ez? Az oktatásban nem törekszünk olyan teljesítménykényszerre, amely hosszú távon egészségkárosodást idéz elő a legtöbb kisgyermekben. Ugyanakkor pedagógusaink olyan eszközöket alkalmaznak, amelyek a tanulás megszerettetése révén magas szintű teljesítményt eredményez. Iskolánkban nem az oklevelek megszerzése a legfontosabb, hanem a tudás megszerettetése a kiteljesedett élethez szükséges készségek, képességek és ismeretek megszerzése-foglalta össze az oktatás-nevelés célját Ferenczi Zoltán a Méntelek-Hetényegyháza református egyházközség lelkipásztora.
A tervek szerint kiscsoportos osztályokat indítanak ősztől az iskolában. A fenntartó szándéka szerint kiscsoportokban elősegítik a személyes kapcsolatok kialakítását, a differenciált oktatást, a tehetséggondozást, illetve az együttműködési, készségek egyéni fejlesztését.
- Kifejezetten törekszünk arra, hogy híven az egyik legfontosabb református iskolai hagyományunkhoz, a hátrányos körülmények között élő kisgyermekek számára is lehetővé tegyük a fejlődést. Nagy hangsúlyt fektetünk a korszerű oktatás és pedagógiai módszerekre, így az informatikai, nyelvi képzésre, és mivel az iskola a Kiskunsági Nemzeti Park közepén található, a környezettudatos gondolkodásra. Nem kívánjuk összekeverni a kötelező iskolai jelenlétet a választható vallásgyakorlással, iskolában nem tesszük kötelezővé az istentisztelet-látogatást. Ezzel szemben az iskola és az egyházközségek együttműködésével szeretnénk a fiatalok és családjaik számára vonzó gyülekezeti életet, közösségi mintákat felmutatni. A későbbiekben tervezzük munkaiskola vagyis egy tevékenységközpontú szakmunkásképző, illetve egy mentorrendszerű tehetséggondozó gimnázium létrehozatalát, amely a magas színvonalú szakmunkásképzés iránt érdeklődők igényeit is kielégíti-tájékoztatott Ferenczi Zoltán.