Közélet

2010.08.31. 13:15

Turbózza fel elméjét!

A tanév kezdése alkalmából összeszedtünk néhány harapni valót, amivel könnyebbé teheti gyermeke tanulását, serkentheti agyműködését.

baon.hu

A reggeli nagyon fontos! Az első étkezés energiát ad a nap indulásához, feltölti az energiatartalékainkat. A legjobb, ha a napot gyümölcsös-müzlis joghurttal, teljes kiőrlésű kenyérrel, túróval és uborkával kezdjük.[caption id="" align="aligncenter" width="334"] Vizsga előtt jót tehet egy kis gyümölcssaláta
[/caption]

Az agyunk teljesítménye délelőtt tíz és tizenegy, valamint délután három és négy óra között mélyponton van, ezért ilyenkor egy kis energialöketet kell adni neki. Tízóraival és uzsonnával tudjuk kiegyenlíteni a vércukorszintünket.

Ha az élénkítés a cél, ezt egye:

magos zsemle sajttal,

joghurt gyümölccsel,

banán,

sárgarépa,

olajos magvak,

szőlő

Vizsga előtt jó ötlet elfogyasztani egy kis gyümölcssalátát, joghurtot aszalt sárgabarackkal, salátát fűszeres öntettel.

[caption id="" align="aligncenter" width="334"] A víz nagyon fontos az agy működéséhez
[/caption]A víz is nagyon fontos az agynak, mert az alacsony folyadékbevitelnél besűrűsödik a vér, kevesebb oxigént és tápanyagot szállít az agynak, ami sokszor fejfájással jár. A nap folyamán ajánlatos elfogyasztani legalább két liter folyadékot, lehetőleg forrásvíz formájában.

Az okosság étkei
Az agy alapvető eledele a szénhidrát. A legkisebb alkotórészéből, a glükózból nyeri az energiája nagy részét. Bőségesen tartalmaznak szénhidrátot a növényi élelmiszerek: magvas kenyér, gabonafélék, barna rizs, zöldség, burgonya, gyümölcs.
A vas gondoskodik az agy oxigénellátásáról. Megtalálható a húsban, a burgonyában, a teljes kiőrlésű pékáruban és a spenótban.
A B-vitaminok erősítik az idegeket, segítik az összpontosítást. Fő szállítóik a máj, a leveles zöldségek, a paprika.
A lecitin elengedhetetlen a sejtek olajozott működéséhez. Megtalálható a búzacsírában, a szójában, a tojássárgájában.
Az aminosavak (a fehérje építőkockái) egyikéből állítja elő a szervezet a szerotonin nevű boldogsághormont. Tartalmazza a banán, a tej, a tyúkhús, a makréla, a hüvelyesek.
Az omega-3 zsírsavak - tengeri halban és repceolajban - olajozzák az agy- és az idegsejteket, ezáltal erősítve az emlékezetet.[caption id="" align="aligncenter" width="334"] A szőlő élénkíti az agyat
[/caption]

Mi mindenre jók a csodatévő fűszerek
A fűszerek már egészen kis mennyiségben is segíthetik az agyműködést.
A bazsalikom szellemi fáradtság esetén segít, kitisztul tőle az agy.
A ginkókivonatot tartalmazó szerek serkentik az agy teljesítményét, javítják az emlékezetet és a koncentrációt.
A rozmaring és a kakukkfű élénkítő hatású, javítja az emlékezetet.

joghurt gyümölccsel,

banán,

sárgarépa,

olajos magvak,

szőlő A víz nagyon fontos az agy működéséhez Vizsga előtt jót tehet egy kis gyümölcssaláta A szőlő élénkíti az agyat -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!