2008.05.26. 12:38
Miért pont buszozni lehessen tavalyi áron?
Közel hét százalékos áremelést tervez a Bács-Volán.
Számos változást hozott az elmúlt esztendő Baján a helyi tömegközlekedésben. Júniustól működik a Vonatkert mellé telepített központi pályaudvar. Ám az ehhez kapcsolódó menetrend változásokat nehezen vette be az utasok gyomra, így szinte az eredetihez tértek vissza.
Az viszont időben okozott gondot, a harmincból negyven percre nőtt a ciklus. Érhető, hogy nem aratott osztatlan sikert. Közben a reggeli csúcsot úgynevezett osztott járatokkal igyekezett a társaság húsz percenként kiszolgálni. Az újítások tehát a buszos közlekedés problémájának teljes áttekintésével egyidejűleg vezethetők majd be.
Tény, drasztikusan, mintegy 25 százalékkal csökkent a buszozók száma. Ennek ellenére - bár a statisztikai hivatal 8 százalékos inflációt állapított meg - nem javasolt a cég idén januártól áremelést. Mégis maradtak a kedvezőtlen létszám adatok. Így valószínűsíthető, hogy nem a díj tartja távol a bajaiakat, sokkal inkább a szolgáltatási színvonalra érzékenyek. A részvénytársaság - mely jelenleg kilenc vonalon, tizenhárom busszal teljesíti az önkormányzattal kötött szerződésben vállaltakat - most már emelné a jegyek árát. Emelkedtek a költségek, illetve tavaly 60,7 millió forint veszteséggel zártak. Ezért szeretnének júniustól - a jelentősebb városi támogatás mellett - áremelést is végrehajtani.
Új beruházásra ez évben sem lesz mód. A 3,8 milliós amortizáció csak a várhatóan 76 milliót meghaladó veszteség csökkentését szolgálja. Így aligha vásárolhat a cég 40-50 millió forint körüli, új autóbuszt, áll a Böröcz Pál vezérigazgató által jegyzett anyagban. A bajai képviselő-testület csütörtöki ülésén vitatja meg az előterjesztést, s dönt az áremelésről.
Napijegy 660
Összvonalas havi bérlet 3790
Félhavi 2520
Heti 1250
Negyedéves 10.100
Felmutatóra szóló havi bérlet 11.800
Tanuló, nyugdíjas (havi) 1590
Tanuló, nyugdíjas (negyedéves) 4770
Forrás: önkormányzat. (A tarifák az áfa-t tartalmazzák.)
-->