Kék hírek, bulvár

2012.03.25. 21:05

Több baleset volt Bács-kiskunban tavaly, mint előtte

Több baleset történt a Kecskeméti Rendőrkapitányság területén az elmúlt évben, mint 2010-ben – állapította meg ezt legutóbbi ülésén a Városi Baleset-megelőzési Bizottság. Rögtön hozzátéve, hogy a halálos kimenetelű balesetek száma viszont 30 százalékkal csökkent.

N. N. M.

A baleseti okokat vizsgálva megállapítható, hogy sajnos az évek óta megfigyelhető trendek érvényesültek 2011-ben is. Az első három helyen ugyanis a gyorshajtás, az elsőbbségi jog meg nem adása és a kanyarodási szabályok megsértése szerepelt. Meglepő, hogy az év második felében az elsőbbségi jog meg nem adása került az első helyre.

- A tendencia visszaszorítása érdekében több alkalommal közlekedésrendészeti akciókat szerveztünk a STOP tábláknál. Helyszíni bírsággal szankcionálva azokat, akik ezeken a helyeken figyelmen kívül hagyták a megállási kötelezettséget – tájékoztatták a bizottságot a rendőrök. Javaslatként pedig elhangzott, hogy a balesetek visszaszorítása érdekében több térfigyelő kamerát kellene elhelyezni Kecskemét frekventált csomópontjain. Egyértelmű tapasztalat ugyanis, hogy a járművezetők óvatosabbak az olyan helyeken, ahol kamerákat látnak.
- A magas benzinár együtt járt azzal, hogy az emberek észrevehetően kevesebbet használják a járműveiket. Illetve igyekeznek csökkenteni az autók, motorkerékpárok fogyasztását azzal is, hogy alacsonyabb sebességhatárokon közlekednek. Ami kimondottan kedvező eredményként szerencsésen csökkentette a baleseti kockázatot a közutakon – mondta Kotroczó Zsolt rendőr főhadnagy, baleset-megelőzési előadó.

A legtöbb balesetet tavaly is a személygépkocsival közlekedők okozták Kecskemét térségében. A második helyre a teherautó vezetők kerültek, majd a kerékpárosok következtek. Ez az adat a közvélemény „motor-ellenességét” látszik egyértelműen cáfolni. Ugyanis – noha sokak szerint a motorosok a legveszélyesebbek – valójában ők a baleseteket okozók közül csak a negyedik helyen vannak.

Az ittasan okozott balesetek számát sikerült valamelyest visszaszorítani a kecskeméti kapitányság területén. Konkrétan a 2010-es 17.5 százalékról 2011-ben 15 százalékra. A szakemberek szerint akkor lenne ugrásszerű javulás ezen a területen, ha olyan törvény születne Magyarországon, amely lehetővé tenné, hogy a bűncselekménynél – azaz ittas vezetésnél, és ittasan okozott balesetnél – az elkövetés eszközét, a járművet törvényesen elkobozhatná a hatóság.    

2010 (db) 2011 (db) Eltérés (%)

Halálos 23 16 - 30

Súlyos 100 119 + 19

Könnyű 156 190 + 22

Összesen 279 325 + 16

Baleseti okok: 2010 2011

Elsőbbségi jog meg nem adása 85 92

Gyorshajtás 67 79

Kanyarodás szab. megsért. 50 58

Követési távolság be nem tartása 21 19

Előzés szabályainak megsértése 13 8

Gyalogos hiba 12 16

Figyelmetlenség 12 29

Egyéb ok 16 24

Műszaki hiba 3 0

Halálos 23 16 - 30

Súlyos 100 119 + 19

Könnyű 156 190 + 22

Összesen 279 325 + 16

Baleseti okok: 2010 2011

Elsőbbségi jog meg nem adása 85 92

Gyorshajtás 67 79

Kanyarodás szab. megsért. 50 58

Követési távolság be nem tartása 21 19

Előzés szabályainak megsértése 13 8

Gyalogos hiba 12 16

Figyelmetlenség 12 29

Egyéb ok 16 24

Műszaki hiba 3 0 -->

Ezek is érdekelhetik