Kék hírek, bulvár

2008.01.19. 13:50

Vigyázat, csaló járja a várost!

Erősen megkérdőjelezhető annak az üzletkötőnek a korrektsége, aki a Széchenyiváros lépcsőházait járja. Erre egyik olvasónk hívta fel figyelmünket.

G. Z.

Czombos Endre elmesélte, otthonában szerdán csöngetésre nyitott ajtót. Az ott álló fiatalember kérdésére gyanútlanul közölte: igen, rendelkezik vonalas telefonnal, sőt előfizetési csomagját is elárulta. – A fiatalember rögtön felsorolta a percdíjaimat és felhívta a figyelmemet, hogy van ennél húsz százalékkal olcsóbb ajánlat is. Úgy tűnt, hogy az én szolgáltatóm munkatársa, annyira tájékozott volt az árairól. Ajánlata pedig kecsegtető volt – mesélte a férfi hozzátéve, visszagondolva csodálkozik saját naivságán. – Ott helyben elővett egy szerződést, amit én alá is írtam. Csak azután olvastam el a szövegét, miután a fiatalember elment. Rögtön láttam, hogy csaló áldozatává váltam. Az ott feltüntetett árak ugyanis az enyémnél jóval magasabb percdíjakat tartalmaztak: a most fizetett 8,30 forint és az ígért 6,50 helyett 10-14 forintot.



Czombos Endre ezután az üzletkötő nyomába eredt, meg is találta a szomszéd lépcsőházban. Felszólította, hogy tépje össze a szerződést és neki szegezte a kérdést: miért vezette félre. Az ügynök a három aláírt papírból csak egyet tépett össze, a többit nem volt hajlandó visszaadni a károsultnak. Czombos Endre ezek után írásban jelezte sérelmét a csaló által képviselt szolgáltatónak, a fogyasztóvédelmi főfelügylőségnek és a gazdasági versenyhivatal (GVH) mellett lapunkat is felkereste. Mi is végigjártuk a kört. A GVH sajtóreferense, Mihálovits András elmondta, illetékesek az ügyben, hiszen hivataluk a közérdekű- és a versenyjogokat sértő dolgokban jár el. Az adott szolgáltató ügynökei ellen többször is éltek már bejelentéssel náluk. – 2006-ban egy hasonló ügy miatt 30 millió forintos bírsággal illettük a szolgáltatót. Ha ez nem volt elég visszatartó erő, újra kivizsgálhatjuk az ügyet és a további büntetésektől sem riadunk vissza – mondta a GVH szóvivője.

A fogyasztóvédelmi hivatal régionális vezetője elmondta, ha egy cselekvőképes személy az aláírásával lát el egy szerződést, az érvényes. – Hivatalunk előtt ismert a szóbanforgó szolgáltató ügynökeinek a problémája. Azon felül, hogy félretájékoztatásuk kétség kívül etikátlan, mégis arra biztatok mindenkit, hogy mielőtt bármit aláír, olvassa el a szöveget – mondta Horváth Zsuzsanna. Hozzátette: folyamatban van a fogyasztóvédelmi törvény módosítása, miszerint a éppen az ilyen esetekre 8 napos visszamondási időt biztosítanának az ügyfeleknek.

A szolgáltató ügyfélszolgálati számát egész nap sikertelenül próbáltuk hívni, így az ő álláspontjukat nem sikerült megismernünk.

Címkék#Bűnügyek

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!