2008.01.19. 13:50
Vigyázat, csaló járja a várost!
Erősen megkérdőjelezhető annak az üzletkötőnek a korrektsége, aki a Széchenyiváros lépcsőházait járja. Erre egyik olvasónk hívta fel figyelmünket.
Czombos Endre ezután az üzletkötő nyomába eredt, meg is találta a szomszéd lépcsőházban. Felszólította, hogy tépje össze a szerződést és neki szegezte a kérdést: miért vezette félre. Az ügynök a három aláírt papírból csak egyet tépett össze, a többit nem volt hajlandó visszaadni a károsultnak. Czombos Endre ezek után írásban jelezte sérelmét a csaló által képviselt szolgáltatónak, a fogyasztóvédelmi főfelügylőségnek és a gazdasági versenyhivatal (GVH) mellett lapunkat is felkereste. Mi is végigjártuk a kört. A GVH sajtóreferense, Mihálovits András elmondta, illetékesek az ügyben, hiszen hivataluk a közérdekű- és a versenyjogokat sértő dolgokban jár el. Az adott szolgáltató ügynökei ellen többször is éltek már bejelentéssel náluk. – 2006-ban egy hasonló ügy miatt 30 millió forintos bírsággal illettük a szolgáltatót. Ha ez nem volt elég visszatartó erő, újra kivizsgálhatjuk az ügyet és a további büntetésektől sem riadunk vissza – mondta a GVH szóvivője.
A fogyasztóvédelmi hivatal régionális vezetője elmondta, ha egy cselekvőképes személy az aláírásával lát el egy szerződést, az érvényes. – Hivatalunk előtt ismert a szóbanforgó szolgáltató ügynökeinek a problémája. Azon felül, hogy félretájékoztatásuk kétség kívül etikátlan, mégis arra biztatok mindenkit, hogy mielőtt bármit aláír, olvassa el a szöveget – mondta Horváth Zsuzsanna. Hozzátette: folyamatban van a fogyasztóvédelmi törvény módosítása, miszerint a éppen az ilyen esetekre 8 napos visszamondási időt biztosítanának az ügyfeleknek.
A szolgáltató ügyfélszolgálati számát egész nap sikertelenül próbáltuk hívni, így az ő álláspontjukat nem sikerült megismernünk.