Hírek

2009.06.05. 17:56

Ha nem tetszik, visszaadjuk az árát – Hogy is van ez?

Számos cég hirdet meg pénzvisszafizetési garanciát, marketing eszközként használva a kockázatmentes vásárlás ígéretét. Minden hasonló akcióra a vállalat saját szabályai érvényesek, egy azonban biztos: a fogyasztónak nem kell indokolnia elégedetlenségét a termék árának visszatérítéséhez. A VG Online fogyasztóvédelmi és marketing szempontból járja körbe a kérdést.

VG Online - Faludi Linda

"Tedd próbára a Fusion borotvák kényelmét most pénzvisszatérítési garanciával" – hirdeti a Gillette jelenleg futó promóciója. A televíziós szpotok szerint a Fusion hatékonyabb a Mach 3-nál – ha a fogyasztó nem ért egyet ezzel, visszaküldheti a terméket és visszakapja az árát. A Procter & Gamble április 1-től június 30-ig hirdette meg akcióját, amelynek leírása szerint részt vehet minden 18 évét betöltött, Magyarországon állandó lakhellyel rendelkező személy. A promóció ideje alatt egy fogyasztó egyszer élhet a lehetőséggel, de a feltételek nem tiltják, hogy akár több terméket is visszaküldjön, ha elégedetlen. A lebonyolító céghez a terméket, a blokkot vagy annak másolatát kell eljuttatni névvel és címmel a megvásárlástól számított 21 napon belül. A visszaküldés okát nem szükséges feltüntetni.

A fentinél részletesebb feltételeket szabott a Danone az Activia Édesfehér joghurthoz kapcsolódó akciójában. A résztvevőktől telefonszámot és születési dátumot kért a cég, valamint egy legalább húsz szavas indoklást arról, miért nem volt elégedett a beküldő a termékkel. A visszatérítésben minden olyan vásárló részesülhetett, aki megfelelt az akciós feltételeknek (vagyis nincs szó az elégedetlenség okának mérlegeléséről).

A cégnél úgy tájékoztattak, az eddigi kampányok esetében elmondható, hogy mindegyiknél elenyésző volt a reklamációk száma.  Hozzátették: garantálták, hogy minden egyes, a játékszabályoknak megfelelő reklamációnál érvényesítésre került a pénzvisszafizetés, az elbírálás pedig teljesen objektív alapon történt.

A Danone hangsúlyozta: a fogyasztókat a rendelkezésre álló eszközök teljes körű bevonása révén a legteljesebb körben tájékoztatták a promóció feltételeiről, mind az eladáshelyen, mind egyéb kommunikációs eszközökön. A vállalat sikeresnek értékelte a számos országban bevezetett pénzvisszafizetési kampányokat, hozzátéve, hogy az ezekkel kapcsolatos panaszok száma minden esetben elenyésző.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője szerint nem jellemző, hogy a fogyasztók panasszal élnének a pénzvisszafizetési akciók kapcsán, mivel a cégeknek is érdekük, hogy ez a marketingeszköz a vásárlók megelégedésére működjön. Klíma Katinka leszögezte: az ilyen promóciók esetében a cégek által megszabott részvételi feltételek az irányadóak. Ugyanakkor minden esetben igaz, hogy a garancia érvényesítése a fogyasztó döntésén múlik: a meghirdető nem szabhat tartalmi feltételeket az elégedetlenség indoklásával kapcsolatban.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!