Hírek

2008.08.05. 14:29

Daróczi: a Hír TV eredeti állítása nem állja meg a helyét

Két egymással ellentétes állítás hangzott el a Hír TV, egy ügyvéd és egy állítólagos drogkereskedő vitájában, hétfőn azonban napvilágot látott egy újabb hangfelvétel, amelyből az derül ki, hogy a Hír TV eredeti állítása abban a formában „egészen bizonyosan nem állja meg a helyét” – közölte a Kormányszóvivői Irodához érkező kérdésekre reagálva Daróczi Dávid a keddi online sajtótájékoztatóján.

BAMA

Daróczi Dávid megjegyezte, hogy egy ilyen vitában a pénzügyminisztert szavahihetőbbnek tekinti, mint egy olyan médiumot, amelyről az elmúlt években több alkalommal is kiderült, „hogy bizony időnként valótlanságokat állít”. A Hír TV pénteken közölte, hogy kábítószert akartak elrejteni két riporterük autójában. Állításuk szerint az akcióról Helmeczy László ügyvéd beszélgetett egy büntetett előéletű férfival, akit Veres János pénzügyminiszter kampányfőnöke, Tóth Viktor ajánlott a figyelmébe. Az ügy nyilvánosságra kerülése után Veres János közleményt adott ki, ebben azt hangsúlyozta, hogy a történtekkel kapcsolatban a Hír TV-ben előadott minden állítás „bizonyíthatóan kimeríti a hamis vád és a hatóság félrevezetésének kategóriáját”.

Hétfőn Helmeczy László közzétett egy hangfelvételt, amelyen a közte és a drogdíler közötti beszélgetés hallható, és amely szerinte azt igazolja, hogy nem ő, illetve megbízója kereste fel a drogdílert, hanem ez fordítva történt. A kormányszóvivő egy másik sajtóhírre válaszolva leszögezte, hogy az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) nem tervezi megszüntetni a kötelező matematikaérettségit.

Arra a hírre, amely szerint a rendőrség radioaktív anyagot kísért augusztus elsején éjszaka Budán, úgy reagált, hogy egy minősített rendőri akció keretében, nemzetközi felkérés alapján, szigorú biztonsági intézkedések közepette speciális radioaktív anyagot kísértek. Közölte, hogy a részletek államtitkot képeznek, ezért ezekről ő sem tud beszámolni. Az írásban feltett újságírói kérdésekre válaszolva a Malévnál történt leépítésekről azt mondta, hogy egy magántársaságról van szó, és a kormánynak azon túlmenően nem lenne ildomos kommentálnia a társaság lépéseit, hogy a cég betartotta a privatizációs szerződésben rögzített feltételeket.

A www.kormanyszovivo.hu oldal költségeire és a beszerzés körülményeire vonatkozó kérdésre azt mondta, hogy négy cég vett részt a beszerzések szállításában, és ezeket az adatokat össze kell gyűjteniük. Hozzátette, hogy a Miniszterelnöki Hivatal egykori kabinetfőnöke, Gál J. Zoltán kérésére korábban lefolytattak egy vizsgálatot, és akkor egy sor szerződésben módosítások történtek. Hozzátette, hogy az oldallal kapcsolatban egy magánszemély feljelentése alapján eljárás folyik a rendőrségen. Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerülne az, hogy a www.kormanyszovivo.hu oldalon látható sajtótájékoztatók felvételeit a televízióban is közölni lehessen, nem tudott pontos összeget meghatározni, de annyit elmondott, hogy az előzetes vizsgálatok szerint ez legalább egy nagyságrenddel növelné meg a 200 millió forintos költségeket.

Ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a Magyar Televízió, az RTL Klub és a TV2 bármikor forgathat a Miniszterelnöki Hivatalban, a többiek, például a vidéki stúdiók számára pedig elegendő a honlap által biztosított minőség is, ezért ezt a fejlesztést nem hajtották végre.
MTI

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!