2008.01.29. 18:17
Pénzkidobás vagy tájékoztatás?
„Ismét arra szólítjuk fel Gyurcsány Ferencet és kormányát, hogy állítsa le a közpénzből folytatott kampányt, propagandahadjáratot, és a hazugságokat ne terjessze, főleg ne közpénzen” – mondta a Fidesz helyettes szóvivője, miután megjelent az Új Magyarország című kiadvány második száma.
Cser-Palkovics András hangoztatta, hogy az első kiadvány 125, míg a második 150 millióba forint került, a Miniszterelnöki Hivatal 1,1 milliárdot, míg az egészségügyi tárca 400 milliót fordít propagandára a vizitdíjat, kórházi napidíjat és a tandíjat ellenző emberek pénzéből. A Fidesz szerint ez a kampány morális és alkotmányossági szempontokat is sért.
„A tájékoztatás a kormány jogszabályokban előírt kötelezettsége, és éppen az ellenzéktől származó félrevezető vagy téves információk tömkelege bizonyítja, hogy szükség van az alapos kormányzati tájékoztató munkára” – érvelt a kormányszóvivői iroda. A közlemény szerint a referendum nem érinti a reformok lényegét, így nem is befolyásolja a reformokkal kapcsolatos tájékoztatási kampányt. A szóvivői iroda arra emlékeztetett, hogy 2002-ben, a Széchenyi-terv és a Bozsik-program választások előtti kampánya kapcsán a választási bizottság megállapította: az állami szervek tájékoztatási kötelezettségének ellátása nem minősíthető kampánycselekménynek.
Az Állami Nyomda készíti a szavazólapokat
Újabb nettó 400 millió forint értékű munkát kapott az Állami Nyomda Nyrt.: a cég népszavazáshoz, illetve az ír kormány megrendelésére készít nyomtatványokat. A referendum kapcsán 8,5 millió választópolgár számára készíti el a biztonsági elemekkel ellátott szavazólapokat, és 11 ezer szavazókör részére biztosítja a szavazástechnikai anyagok, nyomtatványok gyártását, csomagolását, kiszállítását. A szerződés értéke nettó 284 millió forint. Az ír kormánynak 110 millió forint értékben biztonsági nyomtatvány, illetve okmánykártya gyártását is elvégzi a cég.