Hírek

2006.04.30. 07:00

Hosszú sorok kígyóznak a postán, a bankban

Olvasónk panaszolja: a postán, a bankban, a boltokban gyakran hosszú sorok kígyóznak. És az öt ablak vagy pénztár közül csak kettőnél fogadják az ügyfeleket.

BAMA

Agyrém – reagál a problémára dr. Schneider Péter ügyvéd. Ő maga is gyakran tapasztalja a szituációt nagy áruházakban. Ilyenkor szólhatunk a vezetőnek, vagy beírhatunk a vásárlók könyvébe. Az írásos jelzésre az üzlet köteles válaszolni. Igaz, az már nem időhöz kötött, hogy mikor. A felelet többnyire az: elnézést kérnek, és remélik, hogy máskor is náluk vásárlunk.

Nos, ez az, amit nem vagyunk kötelesek megtenni. A piaci verseny lehetőséget ad rá, hogy az üzlet helyett, amellyel elégedetlenek vagyunk, egy másikat válasszunk. Ugyanez a helyzet a bankokkal. Részesítsük előnyben azokat, amelyek a színvonalasabb szolgáltatást nyújtják. Mondhatjuk persze, hogy éppen a hosszú sorokat produkáló helyeken a legolcsóbb az áru vagy a szolgáltatás. Nyilván azért is vannak annyian. De úgy is gondolkodhatunk: az idő pénz. Tehát nem engedjük, hogy a mi kontónkra azt más pazarolja. A félórából, míg az egyik helyen sorban állunk, egy másikat választva értékes perceket takaríthatunk meg. Mondjuk a szabadidőnkből, amit családunkkal tölthetünk.

A posta persze más, mert abból csak egy van. Ha észrevételünk támad, jelezzük azt a vezetőnek. Természetesen higgadt hangon. A hasonló bajok forrása sokszor az, hogy tűrjük a méltatlan szituációt. Sorstársainkkal összefogva azonban elérhetjük, hogy a többi ablakba is ültessenek dolgozókat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!