2005.10.01. 00:00
Irdatlan gödrök szabdalják fel a Thököly utat
Most már biztos, hogy fúrják a 4-es metró új szakaszát a Baross tér és a Bosnyák tér között. Így csak százméteres szakaszokra válik csatatérré a Thököly út 2007 és 2010 között. Az állomásokat ugyanis felülről építik.
Száz méter hosszú, húsz méter széles gödrök tátonganak egy-egy évig a Dózsa György útnál, a Hungária körútnál és a Róna utcánál. A Bosnyák téren háromszáz méteren húzódik majd a gödör. Itt építik meg ugyanis az úgynevezett kihúzó alagutat, ahol visszafordulnak a metrószerelvények. Az állomások közti szakaszokon amúgy sem lehet majd rendesen haladni. Így várhatóan elvégzik a Thököly út teljes átépítését is.
Gulyás László, a beruházást irányító DBR Metró Projektigazgatóság vezetője sem tudja még, hogyan lehet majd közlekedni az építkezés alatt. Többhelyütt teljesen kettészakítják a Thököly utat a gödrök. Erre jár a 73-as busz, valamint a piros és a fekete 7-es. Kerülőút egyelőre nem látszik sehol. Autóval biztosan el kell majd kerülni a környéket. A BKV-val közlekedőknek is kötélidegekre lesz szükségük. Palotáról jó menekülési útvonal lehet a kisföldalatti Mexikói úti végállomása a 69-es villamossal. De a 3-as metrót is el lehet érni a 96-os busszal. A zuglói lakosok közlekedése viszont rejtélyesebb. Hacsak rá nem terelik a 7-es buszt a Szugló utcára. Ennek egy kertvárosi szakasza azonban csillapított forgalmi övezetben húzódik.
A Hungária körútnál aztán megáll a tudomány. A 7-est a Hungária körúton keresztül el lehet terelni a Kerepesi útra, vagy a Dózsa György útra és a Verseny utcára. Így elérhető a Baross tér. Ám a Thököly úton élők számára csak az igen messze lévő Ajtósi Dürer sor marad terelőútvonalnak. A metróállomásokat egyébként építhetnék a forgalom sokkal kisebb zavarásával. Ez azonban tízmilliárd forinttal többe kerülne, és veszélyeztethetné a házakat.