2005.02.05. 00:00
Keresik az új Swiftet
Tegnap legördült Esztergomban a szerelőszalagról az új Suzuki Swift. A nagy érdeklődéssel várt kocsi itthon február végétől kapható. A genfi autószalonon március 1-jén mutatkozik be.
[caption id="" align="alignleft" width="299"] A széles nyomtáv, a világszínvonalú teljesítményt leadni képes motor felkeltette a vásárlók érdeklődését
[/caption]– Rengetegen érdeklődtek már az új Swift után. Sokkal nagyobb a várakozás, mint a korábbi új típusok megjelenésekor – mondta Rafay János, a Suzuki Top ügyvezetője. – A régi swiftesek csereszándéka mellett a hasonló kategóriájú francia, német kocsikat használók közül sokan a típusváltáson gondolkodnak. A hónap közepéig hozzánk is megérkeznek a bemutatóautók. Megrendeléseket február végétől, március elejétől veszünk föl. – Az árak szintén nagyon vonzók. Kialakításukban az erősödő piaci versenynek is nagy szerepe volt – mondta Tihanyi Tamás, a Suzuki Rt. szóvivője.
A Magyar Suzuki Rt. tervei szerint a gyártási és értékesítési teljesítménye az idén eléri a 150 ezer darab személygépkocsit, 2006 után pedig a 200 ezret – mondta Szuzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnöke tegnap Esztergomban. Ebből itt nyolcvanezer Swiftet és hatvanezer Ignist gyártanak. Belföldön idén 40 ezer kocsi eladását tervezik. Az első Swiftek már kifutnak a magyar utakra, amikor a március elsejei genfi autószalonon az európai nagyközönség számára is bemutatkozik. Az új kocsi sorozatgyártása tehát megkezdődött. Naponta 600 Swift hagyja el a szerelőszalagot.
A legolcsóbb, 1,3 literes GC Swift alapfelszereltségéhez is hozzátartozik az ABS, a kettős légzsák és az EBD, azaz az elektronikus fékelosztó. A cég idén 300 milliárd forint árbevételre számít, a tavaly elkönyvelt 220 milliárd forintos árbevétel után.
Miért nem olcsóbb jóval az itthon gyártott termék?
A magyar autóárszint egy-két százalékkal van az európai átlag fölött. A hazai gyártás jelentősége legfeljebb az összeszerelésnél bukkanhat föl – mondta Bod Péter Ákos közgazdász, egyetemi tanár. A Suzukinál is körülbelül az alkotóelemek hetven százaléka külföldről jön. Itthon az érték húsz százalékát kitevő összeszerelésen lehetne valamit fogni, mert a munkaerő az olcsóbb. De csak néhány százalékot. Lényegesen olcsóbb tehát, a költségek alapján, a fentiek miatt nem is lehetne a „hazai” gyártású termék. S az árképzésről még nem is beszéltünk. Az árat ugyanis nem annyira a ráfordítások, hanem a versenytársak termékárai befolyásolják.
A nagy érdeklődéssel várt kocsi itthon február végétől kapható. A genfi autószalonon március 1-jén mutatkozik be. Horváth K. József -->