2004.11.02. 06:10
A Lidl áruházlánc felbolydíthatja a piacot
A vásárlók lehetnek a nyertesei a német Lidl magyarországi térhódításának. Az áruházlánc november 11-én huszonkét diszkontüzletet nyit az országban Szombathelytől Kisvárdáig.
A borítékolható siker kulcsa az ár: forgalmazott termékeik 20–30 százalékkal lesznek olcsóbbak vetélytársaik árainál.
A Lidl üzletpolitikája igen egyszerű, mondhatnánk akár vevőközpontúnak. A vásárlói szokások figyelembevételével arra törekszenek, hogy minden pénztárca számára hozzáférhető áron kínálják portékáikat. Ezt elsősorban azzal érik el, hogy több terméket maguk gyártatnak. Ez a módszer ismert más láncolatoknál is, például a „gazdaságos” felirat sokakat gyors döntésre ösztönöz. Nyilván csökkenti a Lidl költségeit, hogy alig költ reklámra, az olcsó ár maga a legjobb hírverő. Szintén a versenyképességet segíti a viszonylag szűk termékpaletta. Tehát a mérsékelt sokféleséget az olcsóság feledteti.
Legutóbb a szomszédos Szlovákiában nyitott áruházakat a Schwarz cégcsoporthoz tartozó Lidl, és bizony alaposan felbolydult ott is a kiskereskedelem. A versenytársaknak nem volt hova fordulniuk, hatóságért kiáltani a drágább ár kikényszerítéséért, kilátástalan vállalkozás. Maradnak az akciók, illetve a költségek további leszorításával a vásárlók figyelmébe ajánlják a pénztárca kímélését.
Mindenesetre akár a karácsonyi nagybevásárlásra is kihathat a Lidl megjelenése, igaz, a fővárosiaknak Dunaharasztiba kell utazniuk ahhoz, hogy megtölthessék bevásárlókosarukat. A cégnél már a jövő terve is készen áll: néhány év alatt az áruházak száma a százat fogja elérni. Ehhez pedig vevő kell, aki megnyitja a bukszáját.