2018.09.22. 15:30
A Szent Imré-s diákok jól szerepelnek a hazai és nemzetközi megmérettetéseken
Újabb nemzetközi sikereket értek el a Szent Imre Katolikus Általános Iskola grafikai szakkörösei. Csúzdi Szabó Erika művész-tanár növendékei, Csősz Eliza és Kiss Réka Japán legrangosabb nemzetközi környezetvédelmi rajzversenyének kimagasló díjait nyerték el.
Kiss Réka és Csősz Eliza is büszkén mutatta be alkotását
Forrás: Petőfi Népe
Fotó: Sebestyén Hajnalka
A JQA (Japán Minőségbiztosítási Szervezet), az IQNet (Nemzetközi Minőségtanúsítási Hálózat) és az UNICEF Tokyo támogatásával 19. alkalommal rendezték meg a nemzetközi környezetvédelmi rajzversenyt 7-15 éves korú gyermekek részére.
A verseny mottója: „We All Live on Earth” (Mindannyian a Földön élünk) volt. E témára építkezve kellett a gyerekeknek az alkotásaikon keresztül bemutatni, hogy is vélekednek a környezetvédelmi problémákról, illetve milyen megoldásokat javasolnának.
A nemzetközi rajzpályázatra több mint 14 ezren küldték be munkáikat a világ 98 országából. Az alkotások családokról, nemzetekről, növény- és állatvilágról, illetve magáról a környezetről közvetítettek üzenetet. A rajzok arra is megoldást adtak, hogy a globális környezetvédelmi feladatokat hogyan dolgozhatják fel az emberek együtt, kulturális és nyelvi különbözőségek ellenére is. A több ezer alkotás is bizonyította, a gyerekek művészi érzékenységgel ecsetelték a jövő nemzedékének felelősségtudatát a Föld megóvása érdekében.
A rajzok között ott volt a Szent Imre iskola diákjainak mintegy harminc alkotása. Közülük a 12 éves Csősz Eliza a The International Best Prize díjat, míg a 10 éves Kiss Réka a The UNICEF Prize díjat kapta a zsűri döntése alapján.
Eliza ötödik éve tanul Csúzdi Szabó Erika tanárnő művészeti szakkörén. Alkotása nagyon sokszínű. Emberek, állatok, növények békés együttélését mutatja, háttérben a világ ismert épületeivel. Ezzel is utalva arra, hogy nemzetközi összefogásra van szükség, valamint, hogy nemcsak a természetet, hanem az épített környezetet is óvni kell.
– Temperával szeretek leginkább dolgozni. A témák közül a természet áll hozzám a legközelebb. Minden évben eredményesen szerepelek hazai és nemzetközi versenyeken egyaránt. A mostani díj azonban minden eddiginél kimagaslóbb. Nagyon boldog vagyok! – hangsúlyozta Eliza.
Réka második éve jár az iskolai szakkörre, és ez az első komoly versenyeredménye, amit Japánban elért. Rajzán egy fiút örökített meg hátizsákkal, mely magában foglalta a természetet, a növényeket, állatokat. Párhuzamot vont: jelezni szerette volna, hogy ugyanúgy vigyázzunk a környezetünkre, mint az iskolai tanszereinkre.
– Meglepődtem, hogy a zsűri a legjobbak közé választotta rajzomat. Nagyon örülök neki. Szeretek alkotni, különösen festeni. Mindig új technikákat tanulunk, melynek köszönhetően rajztudásomat még jobban kibontakoztathatom – jegyezte meg a diáklány.
Csúzdi Szabó Erika tanárnő hozzátette: nagyon büszke a lányokra és a többi tanítványára is, akik rajzokat küldtek be a pályázatra. Hosszasan készültek a téma feldolgozására. A technikai sokszínűség mellett a témát is több oldaláról dolgozták fel.
A tehetség bennük rejlik
A rajzpályázatok alkalmat adnak arra, hogy sikerélményhez jussanak a gyerekek, növeljék önbizalmukat, felismerjék saját munkájuk értékét. Sokszor nem elég a tehetség, ha az nem párosul a képzőművészet nyelvezetének tanulásával. A különböző technikák segítségével megtanulják a diákok a vonal, forma, kompozíció, tér, színek, tónusok alkalmazását. A pályamunkák mindig tartalmazzák a megadott tematikán keresztül a tanuló tehetségét, kreativitását és az elsajátított szaktudás szintjét.