Kecskemét

2018.05.24. 07:00

Tehetségnapot tartottak a Gáspár András Szakiskolában

Tehetségnapot tartottak a Kecskeméti Szakképzési Centrum Gáspár András Szakgimnázium és Szakközépiskolában az intézmény rendészeti ágazatán tanuló diákjai számára szerdán.

Koós Kata

Az intézmény 2014 óta tehetségpont, 2017 óta pedig nemzeti tehetségműhely is. Pulai Edina igazgatóhelyettes elmondta: az iskola tehetségprogramjának legfőbb célja a tehetséges diákok felkarolása és fejlesztése mellett, hogy ne kizárólag közszolgálati ügyintézőket képezzenek, hanem az esetleges egyetemi továbbtanulásra is felkészítsék a diákokat.

– Azt szeretnénk, és azért emeltük be a tehetségműhelyünkbe a rendészeti ágazatot, hogy a szakirányra, a Nemzeti Közszolgálati Egyetemre neveljük és képezzük diákjainkat – közölte az igazgatóhelyettes, aki hozzátette: a programban részt vevő tehetségeket szaktanári és osztályfőnöki vélemények, valamint egy háromszáz kérdéses pszichológiai teszt alapján válogatták össze. Jelenleg 41 diák vesz részt a programban a 9-11. évfolyamból.

A tehetségnap terheléses lövészettel kezdődött, mely során a diákoknak nehezített körülmények között kellett célba találniuk. A lövések között például tornagyakorlatokat kellett végrehajtaniuk, szöveget memorizálniuk, valamint egy hétjegyű számot kellett fejben tartaniuk. A bemutatót Ragány Albert, a rendészeti ágazat szakmai tanára értékelte. Kifejtette: a terheléses lövészet révén az általános képességek – mint a fegyelem, koncentráció, erő – mellett a rendészeti pálya által megkívánt speciális készségek is fejleszthetők, mint például a monotónia- és stressztűrés, az időérzék, lőkészség és finomkoordináció.

Majd kríziskezelési stratégiákkal ismerkedhettek meg a diákok Gudricza Csilla és Pulai Edina drámapedagógusok vezetésével.

– A konfliktuskezelő dráma elsősorban a pedagógiai, a személyiséget gazdagító elemekre koncentrál. Nem a látvány, hanem a döntési helyzetek a lényegesek – magyarázta az igazgatóhelyettes, aki a foglalkozás során csoportjával közösen megalkotott elméletben egy fiktív osztálytársat, Bálintot. A kitalált fiú külső és belső tulajdonságaiban, családi helyzetében is megegyeztek a diákok. Feladatuk az volt, hogy lebeszéljék fiktív osztálytársukat az öngyilkosságról.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában