2019.05.15. 19:07
Ősztől már autózhatunk az M44-es gyorsforgalmin
Várhatóan októberben átadják az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszát a közlekedőknek, mellyel öt települést lehet majd elkerülni Békéscsabáról Kecskemét felé. A pályaszerkezet készültsége a teljes, mintegy 62 kilométeren 98-99 százalékos, már mindenütt burkolt az új út. A kivitelezők a szalagkorlátokat építik, a középső elválasztósávok kialakítása, a szegélyek építése és a növények telepítése is folyamatban van – írja a beol.hu.
Forrás: beol.hu
Fotó: Lehoczky Péter
A beruházás állásáról három országgyűlési képviselő, Dankó Béla, Herczeg Tamás, dr. Kovács József és a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója, Pántya József tartott bejárással egybekötött sajtótájékoztatót szerdán délelőtt.
– Napjainkra már ott tartunk, hogy bizonyos szakaszok 99 százalékban elkészültek. A beruházás eredményeként öt települést lehet majd elkerülni Békéscsabáról Kecskemét felé – ecsetelte Herczeg Tamás, majd kiemelte: a Tiszakürt-Kondoros szakasz ideiglenes végcsompópontjától elkezdődtek a munkálatok Békéscsaba és Fürjesi összekötő út irányában. Gyorsabban, biztonságosabban és környezetvédelmi szempontból is előnyösebben közlekedhetünk majd.
Dankó Béla külön szólt azokról a lehetőségekről, amelyek az érintett települések lakói számára lehetővé teszik, hogy a régi 44-esről rácsatlakozzanak az M44-esre.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, a NIF beruházásában összesen 89 kilométeren folynak a munkálatok az M44-es kapcsán. Tiszakürt és Kondoros között mintegy 62 kilométeren, Kondoros és Békéscsaba között 17,5 kilométeren, míg Tiszakürt és Lakitelek között közel 10 kilométeren zajlik beruházás. A Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszt várhatóan októberben adják át, a Kondoros-Békéscsaba közötti részt jövő júliusban, a fürjesi úti csomópontot 2021 februárjában, a Tiszakürt-Lakitelek szakaszt pedig 2021 augusztusában.
Különleges fejlesztés valósul meg
A 62 kilométeres Tiszakürt-Kondoros szakasszal kapcsolatban – amelyen a sajtó képviselői végig is autózhattak szerdán – Pántya József elmondta, a beruházás részeként 49 híd, négy külön szintű csomópont, négy vadátjáró és öt ökológiai átjáró is épült, épül. Kétszer kétsávos, egysoros, kétoldali szalagkorláttal elválasztott gyorsforgalmi útról van szó, 22,5 méteres koronaszélességgel. A forgalmi sávok 3,5 méter szélesek.
– A szakaszt a tervek szerint októberben adjuk át. Egy korszakalkotó, hazai forrásból elkészült fejlesztést vehetnek birtokba a közlekedők – húzta alá Pántya József, majd hozzátette: az M44-esnek a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló 89 kilométeres, nettó 240 milliárd forintos fejlesztésláncolata, a leghosszabb eddigi gyorsforgalmi beruházás az országban.
A NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója beszámolt egy, az M44-essel kapcsolatos újabb fejleményről is. Mint kiemelte: akár már a héten megjelenthet a Lakitelek-Szentkirály szakasz kivitelezésre kiírt közbeszerzési felhívás.