Kecskemét

2018.09.19. 07:00

Új fogyasztóvédelmi kiadványokkal segítik az ügyfeleket

Két új kiadvánnyal bővítette a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) Panasza van? Segítünk! című, fogyasztóvédelmi sorozatát. A füzeteket sajtótájékoztatón mutatta be a MEKH és a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal kedden.

Koós Kata

Dr. Kolozsi Sándor, Scherer Zsolt és Kovács Ernő

Forrás: Petőfi Népe

Fotó: Bús Csaba

– A két új kiadvánnyal a bajt lehet megelőzni. A villamosenergia-, a földgáz-, a távhő- és a víziközmű-szolgáltatókat érintik, melyekben bemutatjuk, hogyan kell a kereskedőkkel tárgyalni, milyen szerződéseket érdemes kötni, mire kell odafigyelni – fogalmazott Kovács Ernő kormánymegbízott.

Dr. Kolozsi Sándor, a MEKH fogyasztóvédelmi osztály vezetője hangsúlyozta: a két új kiadvány témája tudatos döntések eredménye.

– Döntésünk azon alapult, hogy a fogyasztók milyen jellegű kérdésekkel, észrevételekkel keresik meg a hivatalt, illetőleg, hogy milyen jogszabályi változások következtek be az elmúlt időszakban – mondta.

Az ötös számú, Döntsön megfontoltan! című fogyasztóvédelmi kiadvány célja, hogy segítse az eligazodást a felhasználókkal kapcsolatban álló energia- és közműszolgáltatók között. Emellett tájékoztatást nyújt a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatás esetén lehetséges kereskedőváltás folyamatáról.

– Eddig jobbára az a helyzet állt fenn, hogy egy szolgáltatóval álltunk kapcsolatban. Ez villamosenergia- és gázfronton megváltozott. A kiadvány abban nyújt tanácsot, hogy ne csak arra gondoljunk, esetleg pár forinttal kevesebbért tudunk villanyhoz vagy gázhoz jutni, hanem, hogy mely dolgokra kell nagyon figyelni, ha az egyetemes szolgáltatás védelméből kilépünk – fejtette ki Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője.

Dr. Kolozsi Sándor, Scherer Zsolt és Kovács Ernő
Fotó: Bús Csaba / Petőfi Népe

A hatos számú, Igénybejelentéstől az üzembe helyezésig című kiadvány azon fogyasztók számára hasznos, akik új közműcsatlakozás kialakítását tervezik. Az információs füzet betekintést nyújt a szerződéskötés, majd a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatába, az ilyenkor szokásos ügyintézés menetét egy könnyen értelmezhető ábrával is segíti.

Az új és az eddig megjelent kiadványok a kormányablakokban, a mekh.hu oldalon, valamint az együttműködő szolgáltatók ügyfélszolgálatain elérhetők.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában