Kecskemét

2018.05.21. 11:30

Ki akarták kapcsolni az áramot náluk, pedig nem volt tartozásuk

Ha kutyája, Vénusz nem vakkant párat, a Kecskemét-Ménteleken lakó Ősz Barnabás talán észre sem veszi, hogy házukat éppen lekötik az áramhálózatról – minden előzetes értesítés és érthető ok nélkül. A szerelők csak azután hagytak fel a dologgal, hogy a tulajdonos számon kérte rajtuk, mi ez az egész. A szolgáltató vizsgálja az ügyet, és állítólag elnézést kért a hibáért.

Hraskó István

Ősz Barnabást nagyon felháborította az áramszolgáltató eljárása

Forrás: Petőfi Népe

Fotó: Bús Csaba

Ősz Barnabás nemrég költözött családjával Méntelekre, az Őszibarack utcába. A később történtek szempontjából mindenképpen fontos megemlíteni, hogy márciusban a ház eladójával közösen mentek be a közműszolgáltatóhoz, hogy átírassák a villanyórát Ősz úr nevére. Ez meg is történt, akkor nem jeleztek neki semmilyen problémát az ügyfélszolgálaton.

– A szerződést tértivevénnyel visszaküldtem, eddig egyetlen csekkem jött, azt be is fizetettem – mondta Ősz Barnabás, aki egyáltalán nem volt arra felkészülve, ami ezek után történt.

Hétfőn késő délután, negyed hét körül éppen tett-vett a nappaliban, amikor a család szuka keverék kutyája, Vénusz elkezdett ugatni. Ősz úr csak ezért vette észre, hogy egy fehér autó állt meg a ház előtt, és két egyenruhás a villanypózna körül sürgölődik, már nyitnák ki a létrájukat.

Ősz Barnabást nagyon felháborította az áramszolgáltató eljárása
Forrás: Petőfi Népe | Fotós: Bús Csaba

– Kimentem, hogy megkérdezzem látogatásuk okát. Kiderült, hogy szerelőkről van szó, és azért érkeztek, hogy a házunkból kikössék az áramot, de nem akartak ám sem bejönni, sem becsengetni, mondván, „nincs felénk semmi közlendőjük”. Csak mutatták a számítógépükön, hogy „fogyasztási hely teljes körű kikapcsolása a hálózatból” a feladatuk – idézi fel Ősz Barnabás.

A ménteleki férfit nagyon felháborította az eljárás, az pláne, hogy az egészről nem kapott semmilyen előzetes értesítést sem telefonon, sem írásban, és hogy a szerelők többszöri kérésére sem mutattak fel semmilyen munkalapot, de még igazolványt vagy névjegykártyát se, hogy kiderüljön, tulajdonképpen kik is ők.

Ősz úr ragaszkodott hozzá, hogy hívják fel a központot, addig ne kezdjenek semmibe. A látogatók erre elkezdtek terelni, hogy már nincs munkaidő, úgyse veszi fel senki a telefont, de nem győzték meg a házigazdát. „Önök se munkaidőben jöttek, akkor ne is kössék ki az áramot” – érvelt. Végül az egyik munkaruhás csak tárcsázott, csodák csodájára, elért valakit a cégtől, és végül jó félórás huzakodás után a szerelők azt az utasítást kapták, hogy a kikötést ideiglenesen függesszék fel.

– Annyit mondtak, hogy az előző tulajjal van probléma, az ő nevére szól a kikapcsolás, és hogy „a rendszer nem futtatja össze a szálakat” – csóválja a fejét Ősz Barnabás. Olvasónk ezt a magyarázatot se tudja elfogadni, hiszen mutatták a laptopon a szerelők, hogy az adatbázisban már az ő nevén szerepel a villanyóra, ez legalábbis elgondolkodtathatta volna őket. Ősz úr még az este folyamán felhívta az ügyfélszolgálatot és panaszt tett, ügye kivizsgálását kérve.

– Micsoda dolog ez? Ha nem vagyok itthon, vagy nem ugat a kutya, és nem jövök ki veszekedni, akkor ideállítanak, és se szó, se beszéd, lekapcsolnak minket a hálózatról, aztán áram nélkül maradunk? Miért nem igazolják magukat a szerelők? Egyáltalán miért nem jelzik előre a jövetelüket? Ha gond volt az előző tulajdonossal, akkor az átíráskor ez miért nem derült ki? Az ügyfélszolgálatos hölgy olyat is mondott, hogy a villanyóra átadás-átvétel maradt el, ehhez az ő szakembereiknek kellett volna kiszállni fotózni. De ha nem jöttek, arról én tehetek? – tette fel jogos kérdéseit a ménteleki úr.

Csütörtök délutáni látogatásunkkor korrektül hozzátette: szerdán felhívták a Nemzeti Közművektől, és elnézést kértek a történtekért, de arra nem tudtak magyarázattal szolgálni, miért is akarták kikötni az áramot házukból.

Intézkednek

„Az ilyen és hasonló konkrét eseteket a Nemzeti Közművek társaságai minden esetben kivizsgálják, arról az ügyfélnek adunk tájékoztatást. Arra törekszünk, hogy minden ügyben rugalmasan és gyorsan, ügyfeleink érdekeit szem előtt tartva intézkedjünk a megoldásról” – közölte megkeresésünkre az NKM Áramszolgáltató Zrt. Kommunikációs Osztálya.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában