2018.06.21. 11:30
Kedveznének az átalakításokkal a kecskeméti kerékpárosoknak
Jó hír a kecskeméti kerékpárosoknak, hogy a talán nem is olyan távoli jövőben, elvileg a bicikliről való leszállás nélkül el lehet majd tekerni a Vasútkerttől egészen a Kecskeméti Fürdőig. Emellett több fontos útkereszteződés átalakítása is tervben van, lámpa lehet majd például a Március 15. és az Irinyi utca csomópontban.
Kerékpárosbarát fejlesztésektől tárgyalt keddi ülésén a városrendezési és városüzemeltetési bizottság. A témában Öveges László városi főépítész és dr. Orbán Csaba városüzemeltetési osztályvezető készített egy szakmai anyagot. Ebben szó esik arról is, hogy pályázati forrásból szakadásmentes útvonalat biztosítanának a bicikliseknek a vasútállomástól egészen a Kecskeméti Fürdőig. Persze, ehhez a legtöbb szakasz, kerékpárút már készen van, viszont több útkereszteződésnél hiányoznak azok a szegélydöntések, rámpák, amelyek segítenék a kerékpárosok egyszerűbb, szó szerint zökkenőmentes haladását. Sok csomópontnál pedig nincs sárga szaggatott felfestésű átvezetés sem, ez a biciklisek gyalogosok közé keveredését eredményezi a zebrán, ami pedig veszélyes.
Az ilyen jellegű problémákat küszöbölnék ki a közeljövőben. Van, ahol nagyobb, máshol kisebb beavatkozásokkal fog mindez járni. A Vasútkerti szoborsétánynál például kicserélik a járda burkolatát és a szakaszt gyalog-kerékpárúttá jelölik ki. A Rákóczi út kiskörút felőli végén, a Cifrapalotánál lévő gyalogátkelőhelyet szűkítik, az így elnyert sávon biztosítják a kerékpáros-átvezetést.
Kedveznének az átalakításokkal a kecskeméti kerékpárosoknak
A Deák Ferenc téri körforgalom mellett a biciklisek a kiskörúton áthaladva a Szórakaténusz irányába lesznek terelve, így nem kell majd kerülgetniük a gyalogosokat, majd a sarki (Gong Rádió) tömböt megkerülve, a Szalagház alatt átgurulva – igaz, a járdát keresztezve – csatlakozhatnak be a meglévő kerékpárútba.
Komolyabb munkálatok lesznek a Katona József Gimnázium melletti csomópontnál, itt is minden ágon lesz kerékpáros-átvezetés, a szegélyeket megdöntik, és két forgalomirányító lámpát is kicsit arrébb kell majd tenni. Mint az ülésen elhangzott: ha mindent elkészítenek, elvileg a bicikliről le se kell majd szállni a Vasútkerttől egészen a fürdőig, ami persze nem jelenti majd, hogy a kerékpárosok figyelmen kívül hagyhatják a közlekedési táblákat és a piros lámpákat.
A felsoroltakon túl felújítják a Budai úti kerékpárutat, és lesznek átvezetések az Akadémia körúti és Március 15. utcai jelzőlámpás csomópontokban is. Dr. Iványosi Szabó András bizottsági tag – aki alpolgármesterként is mindig biciklivel járt be a hivatalba – a Csabay Géza körúti kerékpárút fürdőhöz közeli (vasúton túli) szakaszának katasztrófális állapotára hívta fel a figyelmet, amit véleménye szerint jó lenne 2020-ig rendbe hozni, hiszen akkor rendezi meg Kecskemét a Nemzetközi Gyermek Játékokat, és vélhetően sok ideérkező vendég, turista fog járni azon a környéken.
Biztonságosabbá tennék a forgalmas csomópontokat
A bizottsági előterjesztés kitér arra is, hogy az utóbbi időben a forgalom erőteljes növekedése sok helyen közlekedési problémákat okoz, számos úton torlódások, a kritikus csomópontokban pedig dugók alakulnak ki. Ezekre is reagálni kíván az önkormányzat, több helyen átszabnák a kereszteződéseket a biztonságosabb közlekedés és a gyorsabb haladás érdekében. Körforgalmat terveznek a Mindszenti körút és az 5-ös főút csomópontjához, ez több mint kétszázmillió forintba kerülne. Már megvan az építési engedély a Klebelsberg Kuno utca és a Mártírok útja jelzőlámpás kereszteződéssé alakítására, a kivitelező által beárazott költség 155 millió forint. A homokbányai déli feltáró út harmadik, 350 méteres szakasza 435 millióba kerülne. Ez az 52-es főút és a Helvéciára vezető út között teremtene kapcsolatot. A Könyves Kálmán körút és Kiskőrösi út találkozásánál az elképzelések szerint mind a négy irányból plusz egy sávot építenének, és itt is lámpa irányítaná a forgalmat. Ugyancsak lámpát terveznek a Petőfi Sándor utca és a Kőhíd utca, valamint a Március 15. és az Irinyi utca kereszteződésébe.