2025.03.20. 18:53
Kettészeli a vasút a falut, az aluljáró épül, de aggódnak a tranzitforgalom miatt – galériával
Az elmúlt fél évszázad legnagyobb vasúti fejlesztése már a célegyenesben. Ezt Lázár János építési és közlekedési miniszter jelentette be közösség oldalán. A szaktárca vezetője a Budapest–Belgrád-vasútvonal magyarországi szakaszának felújításában érintett négy választókörzet parlamenti képviselőjével, köztük Bányai Gáborral tárgyalt. Kiderült, mik a tervek Kelebián.
Mint arról már hírt adtunk, Lázár János kedden bejelentette, hogy várhatóan 2025 végén, 2026 elején adják át a Budapest–Belgrád-vasútvonal 160 kilométer hosszú magyarországi szakaszát, amelyet mintegy 800 milliárd forintból újítottak fel. A parlamenti képviselőkkel a minisztériumban folytatott tárgyalásról közölte, hogy megállapodtak abban, hogy a vasúti pálya korszerűsítés hogyan szolgálhatja a vasút mentén élő emberek életminőségének javítását és a települési önkormányzatok érdekeit. – Nemcsak a vasúti pálya, hanem számos közműberuházás is meg fog valósulni a közlekedés megkönnyítése és az életszínvonal növelése érdekében – mutatott rá a tárca vezetője.

Fotó: Pozsgai Ákos
A Budapest–Belgrád-vasútvonal Bács-Kiskunban is komoly változásokat hoz
A vasútvonal korszerűsítése során több 300 kilométernyi vasúti pálya épült, az érintett településeken új parkolók, peronok, kerékpártárolók, zajvédő falak épültek. A közlekedési és építésügyi miniszterrel folytatott megbeszélés kapcsán Bányai Gábor közösségi oldalán jelentette be, hogy Kiskunhalason, a korábbi gyalogos felüljáró helyett új vasúti gyalogos felüljáró épül, míg Kelebián megkezdődött egy aluljáró tervezése.
Az aluljáró a gyalogosoknak vagy a tranzitforgalomnak épül?
A Kelebián tervezett aluljáró típusáról egyelőre nem tudni, hogy csak a gyalogosok és kerékpárosok számára, vagy közúti közlekedésre is alkalmas lenne-e, információink szerint ugyanis az önkormányzat az előbbinek jobban örülne. Az önkormányzat azt szeretné, ha a település déli oldalán, a tervezett ipari park közelében épülne meg egy közúti felüljáró, ezzel ki lehetne vezetni a várható tranzitforgalmat a településről.
Célegyenesben a vasút fejlesztése
Fotók: Pozsgai ÁkosJelenleg a község központjában a felújított gyalogos és közúti átjárón biztosított a közlekedés a település egyik oldaláról a másikra. A vonatközlekedés várható növekedése miatt azonban a későbbiekben biztonságosabb lenne és folyamatos átjárást biztosítana egy gyalogos és kerékpáros aluljáró. A lehetséges terveken szakemberek dolgoznak, hogy végül melyik verzió, vagy esetleg egy harmadik megoldás körvonalazódik-e, az később derül majd ki.