Kiskőrös

2024.12.07. 06:50

Változások előtt áll a Wattay középiskola, az igazgató új szakmákkal bővít

Benedek Tibor fél éve irányítja a kiskőrösi Wattay középiskolát. Az első évet tanulóévnek szánja az igazgató, de változások várhatóak – mondta a vezető. Így például a Digitális Közösségi Alkotóműhely nagyobb szerepet kap a képzésben.

A Digitális Közösségi Alkotóműhely nagyobb szerepet kap a pályaválasztási folyamatban és az oktatásban. Lassú, de folyamatos fejlődés várható a következő években – nyilatkozta hírportálunknak a Wattay középiskola igazgatója.

Digitális Közösségi Alkotóműhely, Benedek Tibor, Kiskőrös
Benedek Tibor: a Digitális Közösségi Alkotóműhelynek még nagyobb szerepet szán az igazgató a jövőben. A felvétel a pályaválasztási kiállításon készült a Wattay középiskola csarnokában
Fotó: Barta Zsolt

– Korábban éveken át volt a Kiskőrösi Wattay Technikum igazgatóhelyettese. Számított arra, hogy Ön lesz a nagy múltú intézmény első számú vezetője?

– 2012-től szakmai igazgatóhelyettesként dolgoztam az intézményben, ezelőtt gyakorlati oktatásvezetőként, oktatóként vettem részt az iskola életében. Ezen évek alatt nem számítottam arra, hogy a Kiskőrösi Wattay igazgatója leszek valaha is. Mivel az intézmény dolgozója vagyok 2005 óta, így elmondhatom, hogy sokat köszönhetek a kollégáimnak, akiktől az eltelt lassan húsz év alatt sokat tanulhattam. Legmeghatározóbb vezetőkként gondolok Antalfi Antal igazgató úrra és Franczia László igazgató úrra, akik tanácsaikkal, személyes példájukkal segítették vezetővé formálódásomat.

A Digitális Közösségi Alkotóműhely szerepe

– Milyen tervekkel indult idén július 1-én?

– Az igazgatói pályázat külön részét képezik a jövőre vonatkozó elképzelések. Ezen belül külön kiemelésre kerültek többek között a Wattayt részletesen bemutató marketingtevékenységek, a jelenleg oktatott technikus végzettséggel megszerezhető szakmák színvonalának emelése az okleveles technikus képzés bevezetésével, az infrastrukturális háttér fejlesztése, a Digitális Közösségi Alkotóműhely még nagyobb kihasználtsága pályaorientációs céllal, valamint hosszabb távon testvériskolai kapcsolatok kialakítása külföldi partneriskolákkal. Ezek a tervek részletesen megtalálhatóak a Wattay honlapján.

– Mennyi időre van kinevezve, a terveket milyen ütemezéssel kívánja megvalósítani?

– A kinevezésem öt évre szól, az első év számomra mindenféleképpen tanulóév lesz, hiszen látható, hogy rengeteg olyan terület van, amelyek igazgatóhelyettesként nem tartoztak a munkakörömbe. Az ütemezés megvalósításához szorosan hozzákapcsolódik az intézményi éves munkaterv, valamint a tanév közben rendelkezésre álló anyagi források megléte. Terveim szerint évről évre előrehaladva a kismértékű, de folyamatosan végbemenő változtatási, fejlesztési stratégiát tudjuk majd követni az intézmény életében.

– Mennyiben fog különbözni ez az öt év az elődje öt évétől?

– Franczia László igazgató vezetésével számos fejlesztés elindult az iskolánkban, melyet természetesen folytatni szeretnék. Az elkövetkezendő öt év mindenféleképpen különbözni fog az előző időszaktól, hiszen a jogszabályok változnak, az iskolába érkező tanulók is más és más készségekkel, kompetenciákkal rendelkeznek, így szükséges hozzájuk és az intézményi környezethez alakítani az oktatásunkat.

– Eddig mit sikerült megvalósítani az elképzelésekből?

– A nyári szünet alatt több infrastrukturális fejlesztést is meg tudtunk valósítani, az első emelet járólapozása, valamit a falak gyöngykaviccsal történő burkolása után az őszi szünet alatt az első emeleti folyosón a beépített szekrények frontjainak modernizálása valósult meg, valamint felújításra került az igazgatóhelyettesi iroda is. A Digitális Közösségi Alkotóműhely részére sikerült új 3D-s nyomtatókat vásárolni. A pályaorientáció területén pedig a technikaórás jó gyakorlatunknak már nemcsak a Kiskőrösről érkező diákok, hanem a soltvadkerti diákok is a részesei lehetnek. Az iskolai marketingcsoport az iskola életében megvalósuló eseményekkel folyamatosan jelen van a közösségi médiában, így az iskola Facebook-oldalát bekövetők folyamatosan értesülhetnek a Wattay Technikumban megvalósuló programokról.

– Látva a helyi és a környékbeli munkáltatók igényeit, várható-e az, hogy új szakmatanulási lehetőségek nyílnak az intézményben?

– A szakképzés egyik jellemzője, hogy folyamatosan változik, igazodik a piaci környezethez. Így az elmúlt időszakban sikerült felfuttatni a kereskedelmi értékesítő szakmát, a következő tanévben pedig a festő, mázoló, tapétázó szakmát hirdetjük meg az általános iskolából érkező tanulóknak. Felnőttképzési területen pedig szeretnénk elindítani új szakmaként a villanyszerelő szakma oktatását. 

– Milyenek a felnőttek képzési lehetőségei az intézményben?

– Mind technikumi képzésben, mind szakképző iskolai ágazatokban indítunk felnőttoktatást. Ennek kapcsán ebben a tanévben az alábbi szakmákat oktatjuk: kisgyermekgondozó, -nevelő; szociális ápoló és gondozó; pénzügyi-számviteli ügyintéző; hűtő- és szellőzésrendszer-szerelő; központifűtés- és gázhálózatrendszer-szerelő; hegesztő; gépi és CNC-forgácsoló; szakmával rendelkezők számára az érettségire történő felkészítést; valamint februártól szeretnénk indítani az asztalos és a kereskedelmi értékesítő szakmákat, természetesen megfelelő létszám esetén.

– Milyen a tanárok korfája? Milyen szakos pedagógust tudna azonnal alkalmazni?

– A tanárok korfája az országos átlaghoz igazodik. Látható, hogy szükség van frissen végzett oktató kollégákra, mind közismereti, mind szakmai tantárgyak vonatkozásában. Reményeink szerint a nálunk végzett tanulók közül lesznek páran olyanok, akik a diplomájuk megszerzését követően visszajönnek hozzánk oktatónak. Jelenlegi tapasztalatunk szerint matematika szakos oktatókból van leginkább hiány, azonban ezt a tanévet megfelelő szakos ellátottsággal tudtuk elkezdeni – mondta végül Benedek Tibor, a Kiskunhalasi SZC Kiskőrösi Wattay Technikum igazgatója.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában