Tegnap, 15:10
Így segíti a vidéken élő fiatalokat a kalocsai alapítvány
Három, az agrárszektorhoz köthető szervezet a közelmúltban írt alá együttműködési megállapodást arról, hogy közösen segítik a magyar mezőgazdaság és a magyar vidék fejlődését. A kalocsai székhellyel idén nyáron alapított Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány, a Petneházy Alapítvány és az Agrotrend Csoport a jövőben közösen dolgozik az agrár generációváltás érdekében; tehetséggondozó programot indítanak, népszerűsítik a hungarikumokat, továbbá a fiatalok szülőföldön való boldogulását is segítik.
Amint azt Szigeti Tamástól, a kalocsai székhelyű alapítvány elnökétől megtudtuk, az Országházban november 25-én, a Nemzet Gazdásza kitüntető címről döntő testületi ülésen a három szervezet már közösen vett részt. Ott határoztak azokról az együttműködés keretében megvalósuló programokról, amelyekről hamarosan bejelentések születnek. Közös céljuk a magyar vidéki fiatalok támogatása, ismereteinek bővítése és a szülőföldön maradás elősegítése. A Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány, a Petneházy Alapítvány és az Agrotrend Csoport összefogását az motiválta, hogy mindhárom szervezet tenni kíván a magyar vidék, az eredményes agrár generációváltás érdekében.
– Bíztatunk mindenkit, kövesse figyelemmel és keresse azokat a jövőbeni eseményeket, amelyek együttműködésünk eredményeként jönnek létre – húzta alá Petneházy Dávid, a Petneházy Alapítvány elnöke, hozzátéve, hogy konferenciaszervezési, tanácsadási, közösségépítési tapasztalataikat két új partner is gyümölcsöztetheti, ezáltal is erősítve munkájuk hatékonyságát a vidéki fiatalok érdekében. – A következő években számukra szervezünk majd olyan programokat, amelyek ismereteik bővítését, világlátásuk szélesítését szolgálják.
A Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány jó minta lehet
Szigeti Tamás, a kalocsai székhelyű Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány elnöke kiemelte: – Komoly eredményeket várunk a kooperációtól. Rendszeres egyeztetéseinken a stratégiai célokkal egyező aktuális feladatokat is kitűzünk majd magunk elé. Amellett, hogy az összefogással kölcsönösen erősíthetjük egymás, jó mintául szolgálhatunk a vidéken élőknek, a fiataloknak, mivel hisszük, hogy széles körű összefogás nélkül nem fejlődhet a magyar mezőgazdaság. Fontos, hogy más partnerekkel összefogva javítsunk az elöregedő hazai agrártársadalom átlag életkorán, elősegítsük a nemzedékváltás folyamatát. Éppen ezért tevékenységünk szorosan kapcsolódik majd az Agrárminisztérium fiatal gazdákat támogató programjaihoz.
Mátrai Zoltán, az Agrotrend Média Kft-t is magába foglaló Agrotrend Csoport vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a hosszútávú együttműködés keretében közösen kívánnak pályázni hazai és európai uniós forrásokra, amelyeket a vidéken élők javára szeretnének fordítani.
Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítvány
A Magyar Vidék- és Térségfejlesztési Alapítványt azért hozták létre 2024 nyarán, hogy általa elősegítsék a magyar vidék, a vidéki térségek és települések fejlesztését, szolgálják a hazai agrár- és élelmiszeripar versenyképességének javítását a fogyasztók magas minőségű élelmiszer kiszolgálása érdekében. Az alapítvány kiemelt célja a vidékfejlesztési szereplők összekapcsolása, a fiatal mezőgazdasági termelők és tehetséges ifjúság támogatása, valamint a magyar hagyományőrzés és nemzeti értékek bemutatása.