Együttműködés

2022.11.02. 18:20

Válasz a klímaváltozásra: fákat ültettek a kecskeméti kodályosokkal

A napokban a Kodály Iskola 7. b osztályos tanulói fákat ültettek az intézmény közelében, így részt vettek egy klímavédelmi védőerdősáv létesítésében Szabó Lajos erdőmérnök, erdőpedagógus, a városi erdők erdészeti szakirányítója irányításával, Aszódiné Pálfi Edit osztályfőnök aktív közreműködésével.

Sebestyén Hajnalka

A faültetés része volt a klímavédelmi védőerdősáv létesítésének

Fotós: Sebestyén Hajnalka

A részletekről és az előzményekről Szabó Lajos tájékoztatta hírportálunkat. Elmondta: a város közgyűlése tavaly decemberben elfogadta az általa készített koncepciót, mely a megyeszékhely modern szemléletű erdőkezelésére vonatkozott. Ennek fő intézkedési területei, feladatai között szerepel egy fenntarthatóságra nevelési projekt megvalósítása, melynek célközönsége a helyi lakosság, civil szervezetek, iskolák, óvodák. A projekt kidolgozása, megvalósítása az iskolákkal, óvodákkal közösen történik.

Az együttműködés célja az oktatási-nevelési intézmények, iskolák, óvodák keretein belül tanuló, fejlődő gyermekek, a helyi közösség érzékenyítése, fenntartható életmódra nevelése. 

Ennek keretében felveszik a kapcsolatot az oktatási intézményekkel, lefektetik az együttműködés kereteit és bevonják a gyerekeket, óvónőket, tanárokat, civileket az aktív fenntarthatóságra nevelő tevékenységbe.

Szeretnék a gyerekeket érzékenyíteni a fenntarthatóság iránt
Fotós: Sebestyén Hajnalka

Az együttműködés részeként a városi erdőkben terepi kirándulásokat szerveznek, ahol a gyerekek erdőpedagógiai foglalkozásokon vesznek részt az erdőmérnök irányításával és a pedagógus aktív közreműködésével. Aktív tevékenységekbe, például faültetésekbe is bekapcsolódhatnak, ahogyan tették ezt a napokban is a kodályos hetedikes diákok.

A faültetés része volt a klímavédelmi védőerdősáv létesítésének. A munkálatok kapcsán Szabó Lajos erdőmérnök, erdőpedagógus több témáról is beszélgetett a fiatalokkal. Mit jelent és mi az oka a fenntarthatósági és klímaválságnak? Mit kell tudni a szén-dioxid körforgásáról? Mekkora az ember felelőssége a globális környezeti válság kialakulásában? Mit tehet az egyén, a városi polgár, mekkora felelőssége és lehetősége van a válság leküzdésében? Mit tehetünk a fenntartható életmód érdekében? Mi a szerepe az erdőnek a klímaváltozás káros hatásainak mérséklésében, a városi élettér megőrzésében? Mindezek mellett a diákok megismerték az elültetett facsemetéket, azok tulajdonságait, illetve a faültetés módszereit, eszközeit. Külön kiemelve a kézi gödrös ültetés folyamatát.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában