Galériával

2022.05.11. 11:25

A buszközlekedésről is tárgyaltak a kadafalvi lakossági fórumon

A városrészt érintő buszközlekedéssel kapcsolatos tervekről és az épülő bölcsődéről tartottak lakossági fórumot kedd este Kadafalván, az általános iskolában. A fórumon előjött még az utcák aszfaltozásának, az iskolabővítés és a csatornázás kérdése is.

Horváth Péter

Balról: Leviczky Cirill, Kadafalva képviselője, Falu György alpolgármester, Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ vezetője és Dajka Péter, a Civilek Kadafalváért Egyesület elnöke. Fotó: Bús Csaba

Falu György alpolgármester, Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ (KEKO) vezetője és Leviczky Cirill, a választókerület önkormányzati képviselője részvételével. A fórum elején Hári Ernő szólt a buszközlekedésről.

Elmondta, hogy fontos céljuk, hogy minden közösségi közlekedési szolgáltatás egy bérlettel elérhető legyen. Ebben sok hasznos fejlesztés történt, 2020 decemberétől a vasutat is bevonták, így Kecskemét területén már három szolgáltató, a KEKO, a MÁV-Start Zrt, a Volánbusz Zrt. járatain is egy bérlettel közlekedhetnek az utasok.

Kadafalva tekintetében elmondta, hosszú idő óta a ballószögi járattal lehet az Izsáki úton keresztül a városközpontba jutni, ami igen frekventált járat. Hangsúlyozta: a helyszíni felméréseik szerint a kadafalvai iskola megállóhelyétől, reggeli csúcsidőszakban induló járat legnagyobb kapacitáskihasználtsága 72 százalék volt, de inkább ez alatti. Ez azt jelenti, hogy jellemzően zsúfoltság mentesen lehet Kadafalváról a központba jutni. Elmondta: azt is sikerült elérni a Volánbusszal és az Információs és Technológiai Minisztériummal közösen, hogy a városrészből a központ felé közlekedő helyközi járatok egyedül a Kullai közi megállóban nem állnak meg. A meglévő 34-es járatok kihasználtsága nagy, és a Széchenyivárosba jutást oldja meg. Elmondta, hogy – noha többen kérik a városrészben – a 34 és a 34A járatok útvonalában nem terveznek változást, mert megelégedéssel használják azokat az utasok.

Friss fejlesztési igény, hogy a Harkály és a Szitakötő utcában legyen autóbusz közlekedés annak érdekében, hogy a városrész azon részéből ne kelljen sokat gyalogolni a Boróka utcai megállóhoz vagy a Darázs utcai buszfordulóhoz. Mivel a két utca nincs ellátva szilárd útburkolattal, ezért ez jelenleg nem valósulhat meg, csak az infrastrukturális fejlesztést követően.

Jelentkezett olyan igény is, hogy hozzák ki Kadafalváig a 11A busz vonalát, amire Hári Ernő elmondta, hogy ez nem lehetséges, mert már Petőfivárosban megtelik az autóbusz. Az igazgató megjegyezte: 

mivel robbanásszerűen növekedett Kadafalva és Ballószög lakosságszáma, ezért a jövőben akár szolgáltatásmegosztásról vagy a járatok sűrítéséről érdemes tárgyalni a Volánbusszal, az ITM-et is bevonva.

A Harkály utca aszfaltozásával kapcsolatban egy lakó megjegyezte, hogy a háztulajdonosok által finanszírozott aszfaltozás nagy teher és ezt nem lehet elvárni a lakóktól. Falu György elmondta, hogy ha a város végzi ezt a munkát, akkor az azonos jellegű munkálatokat össze kell vonni és az összevont érték alapján kell közbeszereztetni – ez több milliárd forint. Azonban a lakók, mivel csak egy utcáról van szó, jóval kisebb költségből képes ezt megoldani kisebb tervező- és kivitelező cégekkel és az önkormányzat a módosított helyi rendeletnek megfelelően az elkészült utca költségének felét átadja a lakóközösségnek. 

Szóba került a Gábor Dénes utca felújításának üteme is, aminek befejezését eredetileg őszre tervezték, de az alpolgármester elmondta, hogy ez csúszni fog, a közműkiváltások miatt nem fog elkészülni a tervezett időpontra.

Előkerült az a kívánság, hogy hétvégén is megközelíthető legyen a Budapestre induló helyközi járat Kadafalváról, ami azonban az igények pontos felmérését kívánja.

Dajka Péter, a Civilek Kadafalváért Egyesület elnöke a Darázs utcai buszforduló mögötti füves területen építendő játszótérről szólt, melyhez az önkormányzat a csaknem 30 millió forintnyi forrást biztosította, a civilek pedig a kivitelezést vállalták. Az engedélyeztetés az idei évre húzódott, a kivitelezés rövidebb lesz, mint az előkészítés. 

Jelenleg folyamatban vannak a természetvédelmi hatóság és a földhivatal által kiadott engedélyek beszerzése. Megtörtént a terület kimérése és még májusban elkezdődik a megvalósítás, ami június végéig tart majd. A kezdeményező civilek egy közösségi térben gondolkodnak, melynek első lépése a játszótér megvalósítása, a többi ütemben streetball pályával, sütögetővel és futókörrel is kiegészülne a helyszín.

Leviczky Cirill, Kadafalva képviselője elmondta, hogy elindult a Beretvás köz terveztetése, kellő szélességű út, járda és szikkasztó árok szerepel majd a tervekben. Ez azért szükséges, hogy az alkalmas pályázat birtokában megvalósíthassák a fejlesztést. Az egyik lakó jelezte, hogy hasznos lenne a köz egy részében hiányzó csatornázást elvégezni a felújítás előtt, amire Falu György elmondta, hogy ezt a lakosságnak jeleznie kell a Bácsvíz Zrt felé. Más felvetette, hogy hasznos lenne egy-egy buszmegálló kialakítása a közön. 

A képviselő elmondta, hogy biztosan elkezdődik az Auchantól a ballószögi Határ útig tartó kerékpárút tervezése is.

Lakossági megjegyzésként elhangzott, hogy időszerű lenne a Vörösbegy utca rendezése, ami a majdani felújítás idején részben tehermentesítené a Beretvás közt.

Leviczky Cirill beszámolt a tavalyi fejlesztésekről. Rendezték a Boróka utcai buszmegálló helyzetét, elkészült az iskola előtti lámpás gyalogátkelő. Az óvoda két csoporttal való bővítésének tervezése elindult, és valószínűleg források is lesznek a megvalósításra. A templom és az iskola közötti területen valósul meg a bölcsőde, melyre már megnyerte a forrást az önkormányzat. 
 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában