Galériával/Videóval

2022.02.15. 13:50

Két éven belül elkészülhet a 441-es út felújítása

A Colas Út Zrt. végzi el a 441-es út felújítását Kecskemét és Nagykőrös között, nettó 8,5 milliárd forintból. Másfél-két évig tart majd a kivitelezés. Katonatelepen négysávos lesz az út, hat jelzőlámpás csomóponttal. A projekt nyitóünnepségét kedden tartották.

Hraskó István

8,5 milliárd forintból újul meg a 441-es út. Fotó: Bús Csaba

Régóta sokan várják már, hogy javulás történjen a 441-es út állapotában, hiszen – főleg a Mercedes Benz-gyár miatt – az utóbbi években alaposan megnőtt a Kecskemét és Nagykőrös között ingázók száma. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) eredetileg csak burkolatmegerősítést tervezett a szakaszon, ám aztán a forgalomszámlálási adatok alapján indokoltnak látták továbbgondolni a beruházást.

Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója az út mellett kedden tartott ünnepségen elmondta: 2018-ban kezdődött a projekt előkészítése, 2020-ra lettek meg a jogerős építési engedélyek, és a nyílt közbeszerzési eljárást követően tavaly novemberben szerződött le a NIF a Colas Út Zrt.-vel a kivitelezésre. A felújításra nettó 8,5 milliárd forint áll rendelkezésre, és mint az igazgató kiemelte, tisztán hazai forrásokból végzik el a projektet.

Mint azt többször megírtuk, a 445-ös északi elkerülőtől (a Metro áruháznál lévő csomóponttól) egészen Katonatelep Nagykőrös felé eső végéig kétszer két sávosra, azaz négysávosra szélesítik az utat, 2,8 kilométer hosszon. Katonatelep végétől Nagykőrösig marad kétszer egy sávos a 441-es. Összesen 6,2 hosszúságban erősítik meg a kétsávos burkolatot. Mint Pántya József elmondta: a Pest megyei szakaszon teljes, a Bács-Kiskun megyei szakaszon lokális pályaszerkezet csere lesz és mindkét megyei szakaszon a burkolatot is megerősítik. A forgalmi sávok 3,5 méter szélesek lesznek, a padkák 2,5 méteresek.

Hat jelzőlámpás csomópontot is kialakítanak

 

A projekt során emellett Nagykőrösön a Téglagyári és az Ady Endre utcák között megerősítik a 441-es (a belterületen Kecskeméti út) burkolatát, valamint a Téglagyári utca csatlakozásánál és az Ady Endre utcai kereszteződésnél is körforgalmat alakítanak ki. Katonatelepen a fel- és lehajtás megkönnyítésére szervizút is fog épülni, a kerékpárút pedig új nyomvonalon fog haladni. A korábbi információk szerint Katonatelep egészét a KRESZ szempontjából lakott területté fogják nyilvánítani, azaz a megengedett legnagyobb sebesség az 50 kilométer per óra lesz. A városrész szakaszán hat jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, és lesz egy lámpával szabályozott-biztosított gyalogátkelőhely is. Egy korábbi lakossági fórumon elhangzott, hogy a lámpák össze lesznek hangolva zöldhullámra.

A 441-es számú főút Kecskemét elkerülő‒Nagykőrös szakasz fejlesztése. Fotó: Nif.hu

Pántya József elmondta még, hogy egy közbenső 1,1 kilométernyi szakasz majd csak az M44-es beruházás keretében épül át, itt teljesen új nyomvonalat kap majd a 441-es. Tizenegy új útcsatlakozást és nyolc pár buszöblöt is kiépítenek. A NIF igazgatója azzal zárta szavait, hogy 2023 végétől, 2024 elejétől már egy sokkal biztonságosabb utat használhatnak majd a közlekedők, addig, a kivitelezés időtartamára kérte a türelmet és a megértést, hiszen a felújítás természetesen forgalomkorlátozásokkal jár majd.

Szemereyné Pataki Klaudia polgármester beszédében Kecskemétet egy szívhez hasonlította, amely folyamatosan lüktet, dolgozik és hatása egészen Ceglédig érezhető. Hozzátette, a 2010-ben elkezdett munkában olyan szövetségesekre talált a város – így a kormányra és a NIF-re– amelyek érzik ezt a dinamizmust, és segítik az itt élők, a családok, a vállalatok boldogulását. A polgármester szerint a térség most új erővel telik majd meg, de fontos, hogy a fejlődés a természeti környezettel harmóniában történjen.

Dr. Czira Szabolcs, Nagykőrös polgármestere szerint is nagyon megérett a 441-es a felújításra, hiszen hatalmas forgalmat bonyolít le. Sokak által várt és jelképes napnak nevezte keddet és az ünnepséget.

– 2010-ben egy eladósodott, minden területen küszködő ország újraépítésébe kezdett bele a Fidesz-KDNP kormány. Olyan volt az ország állapota, mint most a 441-esé. De látható volt, hogy az Orbán-kormány nem foltozgatni akart, hanem az országot erőssé tevő megoldásokat adni, és a munkának meg is lettek a gyümölcsei – fogalmazott dr. Czira Szabolcs, kiemelve a Nagykőröst az M5-ös autópályával összekötő 4601-es és 4608-as utak felújítását és az M44-es építését is.

Az ünnepségen beszédet mondott még dr. Szeberényi Gyula Tamás, kecskeméti alpolgármester, országgyűlési képviselőjelölt, és Földi László, Pest megye 12. számú választókerület országgyűlési képviselője.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában