Parkolás

2021.12.29. 06:50

Újabb parkolók válnak fizetőssé a nyártól Kecskeméten

A kecskeméti képviselő-testület legutóbbi ülésén megszavazta hét bethlenvárosi utca fizetőssé tételét 2022 nyarától. Munkacsoport alakul majd a város ­parkolási rendszerének megvizsgálására.

Hraskó István

Illusztráció Fotó: Hraskó István

Mint arról korábban írtunk, a Bethlen körút és a Kada Elek utca közötti hét utca (Kazinczy, Jósika, Cimbalmos, Széchy Mária, Kasza, Vacsi, Martinovics) fizetőssé tétele, II. díjövezetbe vonása is napirendre került a decemberi közgyűlésen. Az indoklás szerint ezekben az utcákban hagyják autóikat azok, akik a piacra vagy környékére mennek, és nem akarnak a parkolásért fizetni. Az „idegen” autók sokszor hosszabb időt is ott állnak, és a szűk utcákban a nagyszámú parkoló gépkocsi miatt nehézkesebb a közlekedés, vagy a lakók nem tudnak megállni a házuk előtt vagy közelében. Főként a Kazinczy, a Jósika és a Vacsi utca lakóitól érkeztek emiatt bejelentések.

Dr. Homoki Tamás alpolgármester szerint Vancsura István ötlete akár még szakmailag elfogadható és alkalmas is lehetne a nem kívánt helyen való parkolás korlátozására, de ezzel a történelmi belváros közlekedési táblákkal lenne elcsúfítva. Kijelentette, esztétikusabb és célravezetőbb is a parkolási zóna, a nagykörúton belül ez bevált, ahol bevezették, kulturáltabban lehet parkolni. Bodrozsán Alexandrának válaszolva az alpolgármester úgy fogalmazott, egy új terület fizetős zónába bevonását nem lehet képviselői bejelentésekre alapozni, jól meg kell nézni a problémát, például készülhet környezettanulmány, szúrópróbaszerűen felmérhetik az adott utca terheltségét, és csak ahol indokolt, ott érdemes beavatkozni. 

Király József (Szövetség) azt javasolta, hogy halasszák el a döntést, és készüljön egy átfogó parkolási stratégia, legyen tudatos tervezés közlekedési mérnökök bevonásával. A régi Domus-áruház előtti parkoló ügyében javasolta egy munkacsoport felállítását, hogy vizsgálják meg, a város korábbi terveinek, koncepcióinak mennyire felelne meg a beruházás, és hogy szabályos-e a telekcsere a beruházó Univerrel. Homoki Tamás ennek nem látta akadályát, csak kérte, konkrétan határozzák meg a munkacsoport feladatát. Falu György alpolgármester viszont leszögezte: a probléma végtelenül egyszerű, sokkal kevesebb a parkolóhely, mint amennyire szükség lenne, minden koncepcióban benne volt a parkolóház, meg kell csinálni, nem beszélgetni róla. Dr. Fekete Gábor, a Fidesz-KDNP frakcióvezetője kijelentette, ők nem kívánnak részt venni a munkacsoportban, mert a parkolóház döntés előkészítését végigkövették, és megítélésük szerint teljesíti mind a négy stratégiai célt: a belváros parkolási problémái enyhülni fognak, a kereskedelmi szolgáltatások minősége javul, helyi vállalkozást támogatnak és a város adóbevételei is növekednek. Szemereyné Pataki Klaudia polgármester végül felvállalta az ellenzéki javaslatot és koordinálni fogja a munkacsoport felállítását. 

Még egy érdekes kérdés szóba került a testületi ülésen a témában. Az ellenzék részéről felvetődött, hogy lehetne akár Kecskeméten is modern, automatizált parkolóház. Homoki Tamás alpolgármester viszont elmondta, ezt még nem tartaná aktuálisnak Kecskeméten. Emlékeztetett, éveket vett igénybe, míg a vásárlók megszokták a piaci mélygarázst, nehéz elképzelni, hogy a kecskemétiek könnyen megbarátkoznának egy olyan robotizált parkolóval, ahol a bejáratnál „futurisztikus módon leadjuk az autót”. Hozzátette, a városvezetés évekig kérte a jelentkező befektetőket, hogy mutassák be egyetlen helyszínen a működését, hiába. Az önkormányzat pedig azt nem vállalja be, hogy Kecskemét legyen a „puding próbája”. Végül az egész előterjesztést 18 igennel, 1 tartózkodás mellett fogadta el a közgyűlés.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában