2021.12.06. 14:12
Motoros felvonulást tartottak a kalocsai, Viola utcai óvodáért
Pusztai József, a Magyar Veterán Motorok Baráti Körének kalocsai csoportvezetője egy év kihagyás után rendezhette meg újra a jótékonysági Mikulásgurulást.
A vasárnap délutáni felvonulás élén Európa egyetlen oldalkocsis NSU-jával haladó nagy szakállút 25 motoros kísérte. Ez a háromfokos hőmérséklet, a szél és az eső ellenére szép létszám, de nem közelíti meg a néhány évvel ezelőtti, közel 60 fős rekordot. Az esemény mégis egyedülálló siker lett, hiszen a néhány hetes gyűjtés alatt több ezer különböző ajándék érkezett a gyűjtőpontra.
– Ismét a Viola utcai óvodát ajándékozzuk meg, és még soha nem kaptunk ennyi adományt: legalább 500 plüssállat, számtalan társasjáték, kisautó, foglalkoztatóeszköz, ceruza- és ecsetkészlet, és rengeteg édesség, gyümölcs jött össze – sorolta Pusztai József, a baráti kör törzshelyének számító Old Motors Pubban, ahol hetekig várták a felajánlásokat.
A helyi civil szervezeteken, a Pirates Family MC-n, illetve a Blue Knights LE MC-n vagy a Kalocsai Kézilabda Clubon kívül (akik egy nagy ládányi csokoládéval és naranccsal járultak hozzá az akcióhoz) sok szimpatizáns hordta a sörözőbe az új vagy használt, de jó állapotú játékokat. A főszervező kiemelte: még egy német támogató is segített, ő némi pénzt küldött – ebből édességeket vásároltak, és mikuláscsomagokat állítottak össze.
Mivel cudar időben kellett nyeregbe pattanni, a felvonulás nem hozott rekordrészvételt, de ezt a soha nem látott mennyiségű adomány láttán senki sem bánta.
A metsző hideg és az eső okán teljes Mikulás-jelmezt csak kevesen húztak, ám a járműveket, bukósisakokat gazdagon díszítették karácsonyi égősorokkal és a Mikulásra utaló kiegészítőkkel.
A városi adventi gyertyagyújtáshoz kapcsolódva a sétálóutcába gurultak, és bukósisakból osztogatták a szaloncukrot.
Pusztai József elmondása szerint megszokott jelenség, hogy magán a felvonuláson kevesebb pártoló tag tűnik fel, mint ahányan előzőleg adakoznak. Ez egyrészt a motorozáshoz messze nem ideális hőmérséklet, másrészt a járművek téliesítése miatt szokott így alakulni, de „a legelvetemültebb” kemény mag – „ha esik, ha fagy” – mindig vállalja a pár kilométeres túrát.