2021.11.22. 07:00
Nemzetközi delegáció látogatott Kalocsára
Négy európai nemzet pedagógusai ismerkedtek a tanulók fejlesztésének módszereivel.
A vendégtanárokat a városházán is fogadták
Fotó: Gábor János
Az Erasmus+ pedagógusokat érintő programjaiban iskolák és óvodák nemzetközi együttműködése valósul meg, ennek keretében érkezett nemzetközi delegáció Kalocsára is a múlt héten. A cél mindig a tapasztalatcsere, vagyis az, hogy megismerjék egymás módszertanait, órarendjeit, és a tanulók fejlesztésének sajáttól eltérő megoldásait.
Az egyhetes látogatásra négy nemzet 3-5 fős csoportjai jöttek el: Olaszország, Lettország, Törökország és Lengyelország is delegált tanítókat, míg Ausztria a járványhelyzet miatt az utolsó pillanatban lemondott a lehetőségről.
– Az első pillanattól kezdve sokat tanultunk egymástól és egymásról. Prezentációk segítségével bemutatkoztak az iskolák, így például arról is szó esett, hogy mekkora létszámban dolgoznak és milyen alapokról indulnak a gyerekekkel – osztotta meg Tóth Annamária helyi Erasmus-koordinátor.
A Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Tagiskolájában dolgozó pedagógus sorra vette: az első nap ismerkedése után homokmégyi néprajzi előadáson vettek részt, míg a másodikon ellátogattak a kalocsai Viski Károly Múzeumba, és fogadták őket a városházán is. Itt dr. Filvig Géza polgármester és Simon Zoltán alpolgármester mutatta be röviden a város helytörténetét, gazdaságát, agráriumát, folklórját, illetve oktatását.
A rá következő napokban a technológiai és tudományos (STEM) oktatási elemek miatt meglátogatták a robottechnológiákat is alkalmazó fajszi Pata Művek gyárát, valamint a Bajai SZC Kalocsai Dózsa György Technikum műszaki gyakorlati termeit és a szegedi Szent-Györgyi Albert Agóra Informatika Történeti Kiállítását. A hétvégén jártak továbbá Budapesten, a Parlamentben, illetve egy robotikai élményközpontban. A kalocsai Erasmus-koordinátor kérdésünkre kifejtette: a nemzetközi projekt programjába azért foglaltak bele ennyi robotikát, mert a Nemzeti Alaptanterv már általános iskolai szinten is tartalmaz blokkprogramozással kapcsolatos feladatokat, és erősíti az eszközökkel támogatott oktatás elvét is.