kecskemét / galériával

2021.11.18. 17:25

Addig nem teszik le a telefont, míg az idősnek nem lesz jobb kedve

A Gondoskodó Szolgálat Halló itt vagyok! telefonos beszélgetőtárs szolgáltatásának két diszpécsere, Simon Manka és Szladicsné Domoszlai Ilona vehette át csütörtökön a Hónap Önkéntese elismerést Engert Jakabné alpolgármestertől.

Hraskó István

Fotó: Bús Csaba

A koronavírus első hullámának legelején indult el Kecskeméten a Gondoskodó Szolgálat, amely a heti nagy bevásárlásban, gyógyszerkiváltásában és csekkbefizetésben, levélfeladásban segítette – és mind a mai napig segíti – a 60 évnél idősebb kecskemétieket. A diszpécserekhez beérkező hívások alatt tapasztalt, beszélgetés iránti igényre válaszolva a CédrusNet elindította a Halló itt vagyok! telefonos szolgáltatást. Ez lehetőséget biztosít arra, hogy a beszélgetni vágyó idősek, szépkorúak közül bárki, igény szerint, kapcsolatot teremtsen valakivel, aki értő figyelemmel hallgatja őt, segítve ezzel a magány és a félelmek enyhítését.

Fotó: Bús Csaba

Mint ismert, civil kezdeményezésre 2021 az Önkéntesség Magyarországi Éve. Az országos programsorozat célja az önzetlenül, ellenszolgáltatás nélkül végzett munka, segítségnyújtás népszerűsítése. A kecskeméti önkormányzat ennek jegyében idén díjakkal ismeri el a legkiválóbb önkénteseket. Októberben a Hónap Önkéntese Simon Manka és Szladicsné Domoszlai Ilona, a Halló itt vagyok! két telefonos beszélgetőtársa lett.

Engert Jakabné a CédrusNet udvarán tartott oklevél-átadáson hangsúlyozta: minden önkéntes büszke lehet tevékenységére, hiszen plusz értéket tesznek hozzá egy-egy rendezvényhez, programhoz, és munkájukban megjelenik a szeretet, a bizalom, a másik iránti segítőkészség. A díjazottak méltatása során hangsúlyozta: a hét minden napján rendelkezésre állnak, biztatják a magányos embereket, akiknek szükségük van arra, hogy valaki szóljon hozzájuk, de örömet okoznak az ágyhoz kötött betegeknek is.

– Vannak, akik minket hívnak, és van egy állandó kör, akiket pedig mi keresünk meg rendszeresen telefonon. Tíz perc, félóra, de akár háromnegyed óra is lehet egy hívás. Én senkit nem szoktam addig elengedni, amíg jobb kedvre nem derítem, le nem kerül vállukról a teher, legalább egy kis időre.

Számomra nagy öröm, amikor megköszönik a telefonálást.

Hallottuk, hogy az egyik családban mosolygós kislányoknak neveznek minket – mondta – egyébként tényleg mosolyogva – az egyik díjazott önkéntes, Simon Manka. Ő egy idősotthonban dolgozott, így van némi tapasztalata arról, miként lehet az idősek figyelmét elterelni a bajokról, gondokról. Hozzátette, többen tényleg csak beszélgetni szeretnének, mások arra panaszkodnak, hogy nincs segítségük vagy társaságuk, esetleg mert nem tudnak bevásárolni. Nekik praktikus tanácsokkal is tud segíteni a Gondoskodó Szolgálatról.

Várják az önkéntesek a hívásokat

A Gondoskodó Szolgálatot a negyedik hullámban is egyre többen keresik segítségért. A szervezetet munkanapokon 8-12 óra között lehet hívni a 0620/556 3402; és a 0670/798 3516 telefonszámon, ahol a CédrusNet diszpécserei várják a hívásokat. A kiszállítás a délutáni órákban történik a HIFI – Hírös Fiatalok Egyesületének önkéntesei segítségével. A szolgálat munkáját a Hírös Agóra és a polgárőrség munkatársai is segítik.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában