galériával

2021.10.04. 17:25

Bővítették a kecskeméti autóbusz-telephelyet

Tizenöt férőhellyel bővült Kecskeméten, a déli iparterületen található autóbusz-telephely buszoknak szánt parkolója, és épült egy 59 férőhelyes gépkocsi-parkoló is az Inter Tan-Ker és a Kecskeméti Közlekedési Központ (KeKo) dolgozóinak.

Hraskó István

Fotó: Hraskó István

Mint a hétfői sajtótájékoztatóval egybekötött bejáráson kiderült, a közel hatvan millió forintos beruházásnak köszönhetően összesen már hatvanhat, a kecskeméti közösségi közlekedésben részt vevő autóbusz befogadására alkalmas a telephely. A munkálatokkal egyidejűleg az elektromos autóbuszok töltésére alkalmas berendezések előkészítése is megtörtént.

A fejlesztés utolsó szakaszában megkezdődött a szabad területek füvesítése, valamint fák ültetése. A telephely melletti személygépjármű-parkolóval pedig megoldódott a dolgozók és az érkező vendégek számára is az autók biztonságos elhelyezése. A beruházás teljes összegét az Inter Tan-Ker Zrt. előlegezte meg, az összeget a tíz éves szolgáltatási szerződés lejártáig (2029. december 31.) a közösségi közlekedés biztosításának ellenértékeként fizetett kilométerdíjba beépítve fogja a város törleszteni.

A bejáráson részt vett dr. Homoki Tamás alpolgármester, Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója és Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője. Mint az alpolgármester hangsúlyozta: a telephelyet a kor kihívásainak megfelelően tervezték meg, alapos munka volt, de a mindennapi használat során új körülmények merülnek fel, amelyekre lehetőség szerint célszerű reagálni. És bár jól működött a telephely, szükség volt a bővítésére, gondolva már az elektromos buszok fogadására is.

A gépkocsi-parkoló pedig a dolgozók kulturált munkavégzése miatt vált elengedhetetlenné, ugyanis eddig nem volt elegendő férőhely autóiknak, így sok az út mellett állt.

Homoki Tamás kiemelte azt is, hogy az Inter Tan-Ker Zrt.-vel nagyon jól együtt tud működni a város, minden részletkérdést megbeszélnek. A KeKo részéről Hári Ernő is kijelentette: közszolgáltatási partnerük nagyon konstruktív, és a jól működő kapcsolat is szükséges ahhoz, hogy immár nem nagyszámú panaszról kell beszélni a kecskeméti közösségi közlekedés kapcsán, hanem a szolgáltatás minőségét javító utasészrevételekről. A KeKo ügyvezetője hozzátette: persze a fejlődni mindig lehet, ezért folyamatosan dolgoznak olyan informatikai megoldásokon, melyek révén ismét „trendi” lenne buszozni.

A legújabb, az AppCorner Kft. október 1-jétől elérhető menetrend.app utazástervező alkalmazása, amelyhez a kecskeméti helyi buszok menetrendi adatait a KeKo biztosítja az alkalmazás számára, de az applikációba beintegrálták azon két vonat (a hetényi és kisfái) és az összes olyan helyközi Volánbusz-járat adatait, melyeket helyi bérlettel lehet használni Kecskeméten.

Kossa György szerint a közös gondolkodással és a kiváló együttműködéssel kiemelkedően magas színvonalú közösségi közlekedést tudnak biztosítani a város lakóinak, nagyban javítva az életminőséget.

Köszönetet mondott a városvezetésnek és a közgyűlésnek, hogy elfogadták beruházási javaslatukat, emellett az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója méltatta a KeKo-t, dinamikus és produktív partnernek nevezve. Hangsúlyozta azt is, ahhoz, hogy az utasokat vissza tudják hozni a közösségi közlekedésbe, kulturált, pontos és kényelmes szolgáltatás kell.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában