2021.10.04. 17:58
A pedagógusokra és a szülőkre is fókuszáltak a fejlesztési programban
A kalocsai és a bajai Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény pedagógiai gyakorlatok fejlesztését és eszközbeszerzéseket is megvalósítottak az elmúlt években.
Bartal József (balra) és a Nebuló diákegyüttes
Fotó: Gábor János
Több mint három éven át zajló Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program eredményeiről számolt be a kalocsai Nebuló Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (EGYMI) és a Bajai EGYMI a Platán Rendezvényközpontban tartott projektzáró eseményen.
A Bajai Tankerületi Központ tagintézményei Együtt Tanulunk címmel valósították meg a pályázatot, arra utalva, hogy a tanulók mellett a pedagógusokra és a szülőkre is fókuszáltak. A módszertanreformok kialakítására, továbbképzésekre és eszközbeszerzésekre összesen 89,5 millió forintot költöttek.
– Talán arra vagyok a legbüszkébb, hogy 2016-ban már aktív szerepet vállaltunk a társadalmi egyeztetésben, és amit célként fogalmaztunk meg, azt időben teljesítettük.
Tudomásom szerint a miénk az egyetlen olyan projekt, ami a járványhelyzet ellenére időben befejeződött
– szólt elismerően kalocsai és bajai kollégáihoz Csupor Zsolt Jánosné intézményvezető, hangsúlyozva: nekik köszönhetik az iskolák, hogy minden gördülékenyen ment.
Az igazgató felidézte: már a pályázat előtt tisztában voltak vele, hogy a lemorzsolódással fenyegetett és a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók száma között van összefüggés, és ennek vizsgálata mutatott rá, hogy milyen intézkedésekre van szükség. Mivel a bevont tanulók életminőségének javulása, oktatási esélyeinek kiegyenlítése volt a cél, a pedagógiai gyakorlatok innovatív megújítására törekedtek: kidolgoztak például differenciált tanmeneteket és feladatlapokat, illetve új pedagógiai-gyógypedagógiai módszertant. Utóbbihoz az iskola munkatársai szakmai továbbképzéseket végeztek el, amit a változó módon kezelhető nevelési igények, az SNI-s diákok számának emelkedése indokolt.
A részletes beszámoló után Bartal József diákegyüttese demonstrálta, hogy mennyire hatásos lehet a zenével kombinált érzékenyítés, majd Jávori Katalin a Terápiás Centrum szolgáltatásairól, Dusnoki Marianna a kéttanáros óravezetés tapasztalatairól, Csincsák Zoltánné pedig a lehetőségből teremtett pedagógiai innovációról beszélt. Az előadások után a fogyatékkal élő és ép gyermekek Erdők hete az Érsekkertben című közös szabadtéri programját mutatták be a projektzáró vendégeinek.