vakáció

2020.06.19. 08:52

A kiskőrösi diákok véleményt mondtak a távoktatásról

Véget ért a magyar iskolarendszer történetének különleges korszaka.

Barta Zsolt

Forrás: Petőfi Népe

Az elmúlt három hónapban a vírusválságnak köszönhetően a hazai iskoláknak távoktatásra kellett áttérniük, tehát a diákok és a tanárok az internet segítségével dolgozták fel a tananyagot. Vajon hogyan vélekedtek a Kiskunhalasi Szakképzési Centrum Kiskőrösi Wattay Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma diákjai a képzésről? A véleményeket a középiskola gyűjtötte össze. Franczia László igazgató lapunknak elmondta, hogy az előnyökről és a hátrányokról is írtak a tanulók.

A tantermen kívüli digitális oktatás előnyei a tanulók szerint az, hogy kényelmesebb, mert nem kell iskolába, órára járni, hanem egyszerre meg lehet oldani az összes feladatot. Egyszerűbb, ugyanúgy meg lehet érteni és meg lehet csinálni a feladatokat. Ezen túl több idő van a családdal lenni. Jó, mert maguktól kell dolgozni és jobban fejlődnek. Sokkal jobb az otthoni tanulás, mert segítségül tudják használni az internetet, és sokkal jobb jegyeket kapnak. Egyedül tanulnak, nem zavarják őket a tanulásban. Segédeszközöket is lehet használni, ami sokat segít. Az anyagok érthetően átmennek a gépen. Jó az osztály összetartása, segítenek egymásnak. Nem kell gyakorlatra járni, több idejük van – ezek voltak a tanulói vélemények a digitális oktatás előnyeiről.

A tantermen kívüli digitális oktatás hátrányai a diákok szerint az, hogy nem találkoznak a társaikkal. Túl sok helyen kapnak információt. Nincs tanár, aki személyesen elmagyarázza az óra anyagát. Van olyan tanár, aki csak kérdéseket ír és nem írja oda, hogy a válaszokat hol lehet megtalálni. Sokkal több feladat hárul a diákokra. Jobb lenne, ha elmagyaráznák az anyagot. Sokkal nagyobb a nyomás a diákokon. Sokat várnak el a tanárok. Amit az iskolában nem tudnak egy óra alatt megcsinálni, jegyzetelni, azt otthon sem tudják megcsinálni és megtanulni. Nem mindig vannak kész a feladatokkal időben. Nem tudják eldönteni, hogy az elküldött feladatok jók-e vagy sem. Van, amelyik tantárgy feladatait nem értik. Az anyagokat, amiket küldenek, nehezebb megérteni, korábban sokat segítettek a szakmai magyarázatok. Jobb a valódi gyakorlati oktatás, mint a digitális oktatás a gyakorlat helyett.

– A véleményeket és a tanárok tapasztalatait az intézmény feldolgozza, és ha újra távoktatást kell bevezetni, akkor ezek tükrében a jó gyakorlatra épít az iskola – fogalmazott Franczia László igazgató. Barta Zsolt

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában