2019.11.12. 11:32
Leszavazta az új testület az aluljáró-építést
Megváltoztatta az új képviselő-testület az előző, augusztusban meghozott döntését. A beruházás érintené a Vonatkert egy részét is, ráadásul milliárdokkal növelné a költségeket.
Egy nagy projekt sok gonddal jár, ezek egyike a nagy forgalmú vasúti átjáró
Forrás: Petőfi Népe
Fotó: Kubatovics Tamás
Az akkori többség elfogadhatónak tartotta, hogy a Szegedi úti vasúti átjáróhoz aluljárót tervezzenek a Szeged–Szabadka–Baja vasútvonal korszerűsítését célzó állami projekt részeként. Ennek második részeként épülne újra a Szabadka–Baja vonal, valamint a bajai vasútállomás és mellette az átjáró.
Ezzel kapcsolatban az előterjesztés idézi a vajdasági projektgazda, dr. Sasa Igic júliusi levelét, amiben kifejti, hogy mindig is felüljáró szerepelt az elképzelésben. Ezt egyébként a bajai szakemberek olyan mértékű beavatkozásnak tartják, amit elképzelhetetlennek vélnek.
A műszaki dokumentációt készítő TRENECON Kft. a felüljáró helyett az aluljáró esélyeit vizsgálta. Eszerint különösen a reggeli csúcsidőszak forgalma kiugró, félóránként van leeresztve a sorompó, a négy-öt perces zárások 250–350 méteres torlódásokat eredményeznek. A fejlesztés után óránként legalább négyszer kell zárásra számítani. Egy aluljáró miatt elveszne a Köztársaság téri parkoló, és a beruházás érintené a Vonatkert egy részét is, ráadásul 3,5–4,5 milliárd forinttal növelné a költségeket, megépítése másfél-két évet venne igénybe. A 11 támogató és három tartózkodó szavazattal megszületett döntés értelmében az önkormányzat kizárja a lehetőségek közül az aluljárót.
Hajdú Miklós alpolgármester szerint, mire a vasút-korszerűsítés megvalósul, technológiaváltással megvalósítható a gyorsabb átkelés rövidebb várakozási időkkel, ezért értelmetlen az aluljáró-építéssel foglalkozni.