Kecskemét

2019.05.03. 20:00

Kicserélik a síneket, mert a jövőben több lesz a tehervonat

Javában zajlanak a felújítási munkálatok a Kecskemét-Alsó vasútállomáson, ahol a jövőben a teherforgalom növekedésére lehet számítani. A nagyállomáson augusztusban szintén dolgozni fognak, a karbantartás a Mercedes-gyár jobb vasúti kiszolgálása érdekében történik.

Hraskó István

Egy tavaly elkészült stratégiai elemzésben szó esik arról, hogy a déli iparterület fejlődése miatt a közeljövőben a duplájára nőhet Kecskeméten a vasúti hálózat teherforgalma, a gyárak kiszolgálásához pedig vélhetően nem lesz elég a nagyállomás vágányhálózata, a Kecskemét-Alsó állomásra is ki fog terjedni a tehervonatok rendezése, esetlegesen indítása, fogadása. Ezzel van összefüggésben, hogy a héten itt pályakarbantartási-felújítási munkálatok kezdődtek, melyek egészen június 5-ig tartanak, és a vágányzár miatt módosul a 142-es, Lajosmizse-Kecskemét vonalon a vonatok menetrendje is, Kecskemét Alsó és Kecskemét állomás között pótlóbuszok közlekednek.

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága kérdésünkre közölte: egy 300 millió forint értékű beruházás során a vonalszakaszon 525 méter hosszan kicserélik a kavicságyazatot és hézagnélküli vágányt alakítanak ki, emellett aszfaltozzák a Mártírok útján lévő vasúti átjárót és átépítik a Juhász utcai vasúti útátjárót. Pénteken kimentünk az Alsó állomásra, ekkor javában zajlott a régi, esetenként negyven éves talpfák cseréje, a sínek lefektetése.

A vasúttársaság hozzátette, hogy a kecskeméti állomáson a karbantartási munkákat várhatóan augusztus 9-től 26-ig végzik el, ezek a Mercedes-gyár kiszolgálási feltételeinek javítását célozzák.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kidolgoztatott stratégia fontos szerepet szán a Kecskemét-Lajosmizse-Budapest vasútvonalnak személy- és az áruforgalom kiszolgálása érdekében is. A MÁV-tól megtudtuk: a 142-es vonal tehervonati forgalma eddig nem volt jelentős. 2018-ban a Kecskemét és Kecskemét Alsó szakaszon 326, Kecskemét Alsó és Lajosmizse szakaszon 103 tehervonat közlekedett. Rövidtávon még nem várható a tehervonati forgalom növekedése, mivel nincs kiépítve villamos vontatásra, pedig a vasúti távolsági áruszállításban ezt részesítik előnyben.

A vonalon lesznek még felújítások, karbantartások, a vonal műszaki állapotának szinten tartása érdekében. Kispest és Dabas között július 6-tól 8-ig, 13-tól 15-ig, továbbá Dabas és Örkény között július 20-tól 21-ig sínek cseréjét, vágányszabályozást és a vasúti pályához túl közel lévő fák, bokrok gondozását végzik. Ekkor majd a vonatközlekedés szünetel, pótlóbuszok szállítják az utasokat.

Megkérdeztük azt is, ha nagyobb lesz a forgalom, a Kecskemét és Hetényegyháza közötti szakaszon lévő átjáróknál lesznek-e felújítások, biztonságosabbá válik-e a gépjárműforgalom áthaladása? A MÁV válasza szerint tavaly felújították a vasúti útátjárót a biztonsági szint növelése érdekében. az útátjárók zárva tartása függ a sorompó elhelyezkedésétől, a vonatok sebességétől, hosszától. A jelenlegi adottságokkal, zárva tartási időkkel kell számolni a jövőben is.

Fotó: Illusztráció

Vonattal a Nyíri erdőbe

A Kecskemét-Lajosmizse között közlekedő személyvonatok április 1-jétől október 31-ig megállnak a Nagynyír elnevezésű megállóhelyen. Mindez a Kecskemét 4.0 Munkacsoport, Városi Szolgáltatások és Infrastruktúra Fejlesztése Munkacsoport kezdeményezése volt. Így aki kirándulni szeretne a Nyíri erdőben, az akár vonattal is kimehet Kecskemétről a zöldbe.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában