KISKUNMAJSA

2018.05.05. 11:30

A majsai Arany iskola a legjobbak között végzett a felmérésen

Az elmúlt öt évben a Kiskun­majsai Arany János Általá­nos Iskola és Egységes Gyógypedagógia Módszertani Intézmény már harmadik alkalommal került be az ország legjobban teljesítő iskolái közé.

Tapodi Kálmán

Már harmadik alkalommal kerültek be a legjobb iskolák közé

Forrás: Petőfi Népe

Fotó: Tapodi Kálmán

A diákok körében végzett felmérés nyilvánosságra hozott eredményei alapján megállapítható, hogy a Kiskunmajsai Arany János Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógia Módszertani Intézményben az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok matematikai és szövegértési képességeit.

– Természetesen nagy öröm ez számunkra, ami egyben fontos visszajelzés a pedagógusaink munkájáról is – vélekedett Máté Sándor, az Arany iskola igazgatója.

Már harmadik alkalommal kerültek be a legjobb iskolák közé
Forrás: Petőfi Népe | Fotós: Tapodi Kálmán

Az Oktatási Hivatal 2015 óta közli azoknak az intézményeknek a listáját, ahol a kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb a pedagógiai fejlesztő, valamint hátránykiegyenlítő hatása. A legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák listájára azok az intézmények kerülnek, amelyek jobb eredményeket érnek el a diákokkal, mint az a gyerekek korábbi eredményei és szociális hátterük alapján várható lenne. A hatodikosok, nyolcadikosok és tizedikesek minden év májusában kitöltik a szövegértési matematikai kompetenciáikat tesztelő feladatsorokat.

Az Oktatási Hivatal honlapján közzétettek szerint a legalapvetőbb információ a tanulók szövegértési és matematikateljesítményét jellemző iskolai, telephelyi átlagpontszám. Ebből kiindulva mindenki meg tudja ítélni, hogy egy adott iskola hogyan teljesít az országos átlaghoz, illetve a hozzá hasonló méretű, elhelyezkedésű és típusú iskolák átlagához képest. Hangsúlyozzák: egy iskola teljesítményét és az ott folyó pedagógiai munka nehézségét és minőségét valójában nem ez, a rangsorban elfoglalt helyezés jellemzi a legjobban, hanem az, hogy egy tanári kar milyen társadalmi összeté­telű és milyen előzetes tudással rendelkező tanulócsoporttal érte el az átlagpontszámban megjelenő eredményt.

Mint írják: Magyarországon nagyon erős az összefüggés a tanulók társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között, olyannyira, hogy egy tanulócsoport átlagos családi háttere alapján megjósolható, pontosabban megbecsülhető annak a csoportnak a várható tanulmányi teljesítménye. Az országos kompetenciamérés adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik családi háttere alapján várható volna.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában