2018.05.05. 11:30
A majsai Arany iskola a legjobbak között végzett a felmérésen
Az elmúlt öt évben a Kiskunmajsai Arany János Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógia Módszertani Intézmény már harmadik alkalommal került be az ország legjobban teljesítő iskolái közé.
Már harmadik alkalommal kerültek be a legjobb iskolák közé
Forrás: Petőfi Népe
Fotó: Tapodi Kálmán
A diákok körében végzett felmérés nyilvánosságra hozott eredményei alapján megállapítható, hogy a Kiskunmajsai Arany János Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógia Módszertani Intézményben az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok matematikai és szövegértési képességeit.
– Természetesen nagy öröm ez számunkra, ami egyben fontos visszajelzés a pedagógusaink munkájáról is – vélekedett Máté Sándor, az Arany iskola igazgatója.
Az Oktatási Hivatal 2015 óta közli azoknak az intézményeknek a listáját, ahol a kompetenciamérés eredményei alapján az átlagosnál nagyobb a pedagógiai fejlesztő, valamint hátránykiegyenlítő hatása. A legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák listájára azok az intézmények kerülnek, amelyek jobb eredményeket érnek el a diákokkal, mint az a gyerekek korábbi eredményei és szociális hátterük alapján várható lenne. A hatodikosok, nyolcadikosok és tizedikesek minden év májusában kitöltik a szövegértési matematikai kompetenciáikat tesztelő feladatsorokat.
Az Oktatási Hivatal honlapján közzétettek szerint a legalapvetőbb információ a tanulók szövegértési és matematikateljesítményét jellemző iskolai, telephelyi átlagpontszám. Ebből kiindulva mindenki meg tudja ítélni, hogy egy adott iskola hogyan teljesít az országos átlaghoz, illetve a hozzá hasonló méretű, elhelyezkedésű és típusú iskolák átlagához képest. Hangsúlyozzák: egy iskola teljesítményét és az ott folyó pedagógiai munka nehézségét és minőségét valójában nem ez, a rangsorban elfoglalt helyezés jellemzi a legjobban, hanem az, hogy egy tanári kar milyen társadalmi összetételű és milyen előzetes tudással rendelkező tanulócsoporttal érte el az átlagpontszámban megjelenő eredményt.
Mint írják: Magyarországon nagyon erős az összefüggés a tanulók társadalmi státusza és iskolai teljesítménye között, olyannyira, hogy egy tanulócsoport átlagos családi háttere alapján megjósolható, pontosabban megbecsülhető annak a csoportnak a várható tanulmányi teljesítménye. Az országos kompetenciamérés adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik családi háttere alapján várható volna.